• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om "hitta på i Göteborg"

Triumf

Rolex
2-Faktor
Ja! Förutom Liseberg... Vad gör man i Göteborg?
Jag ska dit och se/lyssna på Håkan i juni. Men vad mer får man inte missa när man är i Gbg?

siluett.gif


Vill ha alla möjliga tips så som tex bra/bästa:

-Restauranger/pubar/barer/Uteställen/glasshak
-Hotell/andra boenden
-Badställen
-Spa
-Loppisar(!)
-Museum
-Mysiga parker/annat för soliga sommardagar.
-Vad göra när det regnar?!

..Ja vafan vet jag, langa dina bästa tips! :)
Vore kul om tråden kunde hållas levande med uppdateringar om vad som händer i staden & nya upptäckter :watching:
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Jodå! :p
Men tänkte för framtida utflykter till staden ;)
Elite plaza om du vill ha 5-stjärnigt. Avalon om du vill ha pool på taket. Posthotellet om du vill ha något nytt och stort.

Vad gillar du för uteställen? Finns en del olika, som alla ligger i olika områden med tillhörande karaktärer. :)
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
Elite plaza om du vill ha 5-stjärnigt. Avalon om du vill ha pool på taket. Posthotellet om du vill ha något nytt och stort.
Vad gillar du för uteställen? Finns en del olika, som alla ligger i olika områden med tillhörande karaktärer. :)

Kul, tack :)
Ja den här resan lär inte bli någon partyresa på så vis. Så kanske några schyssta ställen där man mer sitter med en god drink och inte så mycket "dansställe"?
Denna gång har vi bokat Arken hotell, med spa. Hoppas på att dom får ett godkänt iaf? :confused: :D
Så en skön bar antingen "centralt", eller nånstans mellan hotellet och Ullevi ;)
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Kul, tack :)
Ja den här resan lär inte bli någon partyresa på så vis. Så kanske några schyssta ställen där man mer sitter med en god drink och inte så mycket "dansställe"?
Denna gång har vi bokat Arken hotell, med spa. Hoppas på att dom får ett godkänt iaf? :confused: :D
Så en skön bar antingen "centralt", eller nånstans mellan hotellet och Ullevi ;)
Scandic Rubinens takterass är schysst. Fin utsikt över stan. Ligger mitt på avenyn.

Hotell Avalons uteservering är säkert perfekt om ni vill ha goda drinkar och sitta i centrum.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Kul, tack :)
Ja den här resan lär inte bli någon partyresa på så vis. Så kanske några schyssta ställen där man mer sitter med en god drink och inte så mycket "dansställe"?
Denna gång har vi bokat Arken hotell, med spa. Hoppas på att dom får ett godkänt iaf? :confused: :D
Så en skön bar antingen "centralt", eller nånstans mellan hotellet och Ullevi ;)
Arken får 6/10 av mig. Dock är deras bar grymt mysig så där har du allt du behöver. :)
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
Är det ingen Göteborgare som är utanför dörren nångång, sitter alla inne och spelar PS4?...
Eller är det så pass att ni inte vill dela med er av era guldkorn? Kom igen nu, några stalltips har ni väl som ni kan dela med er? Har fått för mig att det finns ganska många Gbg'are på KS?
Vad kan man göra i staden, förutom turistfällorna som kommer upp vid första googlingen..? :)
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
Och är det nån förresten som har nått tips på nått kul att se/göra längst vägen Stockholm-Göteborg? Nåt mysigt ställe att övernatta på också vore toppen :)
 

Chattras

Cartier
Här kommer mina tips! Vart saker ligger mera exakt får du Googla dig till ;).

- Restauranger
Toso, om du gillar fusion-asiatiskt
Familjen, bra mat nära avenyn. Svenskt kök med franska influenser. Trevlig uteservering
Butcher´s Market, antagligen bästa burgarna i Göteborg.
Storköket, stort ställe utomhus vid stora teatern på Avenyn. Också bra burgare

- Pubar

The Rover, grymt bra ölutbud
Brewers beer bar, samma här.
Bishop Arms på Avenyn, helt ok om man vill gå ner i en källare.

- Barer
Avalon, bra coctalbar med grym uteservering.

Glasshak

Gelato Da Luca, bland den bästa glassen du hittar norr om Bologna.

Badställen
Ta en skärgårdsbåt till valfri ö och hitta en bra plats.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Här kommer mina tips! Vart saker ligger mera exakt får du Googla dig till ;).

- Restauranger
Toso, om du gillar fusion-asiatiskt
Familjen, bra mat nära avenyn. Svenskt kök med franska influenser. Trevlig uteservering
Butcher´s Market, antagligen bästa burgarna i Göteborg.
Storköket, stort ställe utomhus vid stora teatern på Avenyn. Också bra burgare

- Pubar

The Rover, grymt bra ölutbud
Brewers beer bar, samma här.
Bishop Arms på Avenyn, helt ok om man vill gå ner i en källare.

- Barer
Avalon, bra coctalbar med grym uteservering.

Glasshak

Gelato Da Luca, bland den bästa glassen du hittar norr om Bologna.

Badställen
Ta en skärgårdsbåt till valfri ö och hitta en bra plats.
Varför är Butchers bäst? Har du varit där nyligen? (uppriktigt nyfiken!)
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
Här kommer mina tips! Vart saker ligger mera exakt får du Googla dig till ;).

- Restauranger
Toso, om du gillar fusion-asiatiskt
Familjen, bra mat nära avenyn. Svenskt kök med franska influenser. Trevlig uteservering
Butcher´s Market, antagligen bästa burgarna i Göteborg.
Storköket, stort ställe utomhus vid stora teatern på Avenyn. Också bra burgare

- Pubar

The Rover, grymt bra ölutbud
Brewers beer bar, samma här.
Bishop Arms på Avenyn, helt ok om man vill gå ner i en källare.

- Barer
Avalon, bra coctalbar med grym uteservering.

Glasshak

Gelato Da Luca, bland den bästa glassen du hittar norr om Bologna.

Badställen
Ta en skärgårdsbåt till valfri ö och hitta en bra plats.


Äntligen, tack för tipsen! :);)

När man ätit och druckit sig mätt, samt solat färdigt/vädret är halvkast, vad kan man göra då? :)
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Var där för ett par veckor sedan. Jag gillar att dom intre krånglar till det och försöker uppfinna hjulet igen.
Jag håller fortfarande Barn (som ligger bakom burgaren på Storköket) som stans bästa. YMMV. Som GBG-besökare tycker jag dock att det är varmt rekommenderat att glida till Kyrkogatan och inte minst hälsa på grannarna på champagnerian.
 

Chattras

Cartier
Jag håller fortfarande Barn (som ligger bakom burgaren på Storköket) som stans bästa. YMMV. Som GBG-besökare tycker jag dock att det är varmt rekommenderat att glida till Kyrkogatan och inte minst hälsa på grannarna på champagnerian.
I utopia så hade man fått burgarna från Butchers och tillbehören från The Barn ;).
 

Capo

Omega
2-Faktor
Skippa pinchos i Linné och gå till Bocado istället vid kaserntorget 11. Stans bästa tapas/pinxos!
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Skippa pinchos i Linné och gå till Bocado istället vid kaserntorget 11. Stans bästa tapas/pinxos!
Jag tror och hoppas innerligt att Pinchos var ett skämt. Bocado är förjävla bra och rekommenderas varmt. Sist (med en miljard tallrikar till mig och tjejen) fick jag dock alla rätter a la francaise vilket var duktigt stökigt, det fick knappt plats på bordet (och jag hade gärna sluppit hetsäta det varma)...
 

Jolly

Cartier
Jag håller fortfarande Barn (som ligger bakom burgaren på Storköket) som stans bästa. YMMV. Som GBG-besökare tycker jag dock att det är varmt rekommenderat att glida till Kyrkogatan och inte minst hälsa på grannarna på champagnerian.

Håller med. Tycker Barn är bäst bland Burgesson, Holy Cow och Buthcers.

Om man även är i linnéområdet och gillar italienskt så kan jag varmt rekommendera Ombra.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Var där för ett par veckor sedan. Jag gillar att dom intre krånglar till det och försöker uppfinna hjulet igen.
Intressant. Bara varit där en gång, och det är bättre än Barns burgare i alla fall. Sen är det väl inte riktigt jämförbart, tycker att Barn konkurrerar mer med 2112 och Butchers mer med Tugg t.ex.

Håller med om att det är väldigt okrångligt på Butchers, måste nog dit och testa när jag inte är bakfull.
 

Chattras

Cartier
Intressant. Bara varit där en gång, och det är bättre än Barns burgare i alla fall. Sen är det väl inte riktigt jämförbart, tycker att Barn konkurrerar mer med 2112 och Butchers mer med Tugg t.ex.

Håller med om att det är väldigt okrångligt på Butchers, måste nog dit och testa när jag inte är bakfull.
Annars brukar ju just bakfylla vara en burgares bästa krydda ;).
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Jag tror och hoppas innerligt att Pinchos var ett skämt. Bocado är förjävla bra och rekommenderas varmt. Sist (med en miljard tallrikar till mig och tjejen) fick jag dock alla rätter a la francaise vilket var duktigt stökigt, det fick knappt plats på bordet (och jag hade gärna sluppit hetsäta det varma)...

Nope. Ätit pinchos linne tre senaste gångerna jag varit i Gbg. Lika nöjd varje gång :)
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Nope. Ätit pinchos linne tre senaste gångerna jag varit i Gbg. Lika nöjd varje gång :)
Du kan ju fråga om @naggge vill haka nästa gång. :D
(Där har du anledningen till att jag tröttnat på att skriva eventuella guider till det ena eller det andra - att jag vet att jag kunnat lista hundra skitbra restauranger/barer/fik, men så får tjejen bestämma och det ändå blir Pinchos, Le Pain Francais och John Scotts i slutändan...)
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Du kan ju fråga om @naggge vill haka nästa gång. :D
(Där har du anledningen till att jag tröttnat på att skriva eventuella guider till det ena eller det andra - att jag vet att jag kunnat lista hundra skitbra restauranger/barer/fik, men så får tjejen bestämma och det ändå blir Pinchos, Le Pain Francais och John Scotts i slutändan...)

Haha :D äsch då ;)

John scotts linne var sådär. Föräldrarna bor mitt emot :) därav mkt linne :p
 
Topp