• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om klockor som inte lockar oss!

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Finns massor av både billiga och dyrare klockor som säkert inte lockar folk på grund av någon anledningen, i denna tråd tänkte jag att vi kunde ta upp vilka klockor som man aldrig skulle lägga vantarna på! Man kanske har råd, men ändå inte vill beblanda sig med klockan ifråga.

Edit: Vill poängtera att detta är inte kritik mot folk som gillar dessa klockor som tas upp i tråden. Likväl så borde man kunna få ge ris och inte bara ros åt olika klockmärken, trots att detta är ett entusiastforum för klocknördar annars känns det ju lite konstigt! Det skulle kännas ändå konstigare ifall alla skulle ljuga att man gillade en klocka som man egentligen tycker är skitful...

Själv går jag inte igång på Patek Philippe, mest pga av att jag vill ha en klocka för alla tillfällen!

Här är två av dom vanligaste.

4234445.jpg
5a699aa5b8a3b.jpg




Richard Mille går jag inte heller igång på, för mig ser det ut som en överklädd swatch.

12896896_v1573356337451.jpg



Frank Muller är en annan klocka som jag aldrig skulle spendera några pengar på, även om dom ser rätt kul ut!

franck-muller-5850-ch-col-drm-o-10-9344.jpg



U-Boat är också en klocka jag passar! Är ju som att gå omkring med en väggklocka runt handleden.

14535814-nnuk22twjb03orx53i2ubjjd-ExtraLarge.jpg
 
Senast ändrad:

UNO

Panerai
Sinn faktiskt efter att ha provat, nä det var inte min grej efter några månader. Kall och neutral.
Stål Sub eller tom stål-Rolex går bort för mig numera, livet är för kort för att ha en stram klocka.
 

RobVintage

Panerai
Finns massor av både billiga och dyrare klockor som säkert inte lockar folk på grund av någon anledningen, i denna tråd tänkte jag att vi kunde ta upp vilka klockor som man aldrig skulle lägga vantarna på! Man kanske har råd, men ändå inte vill beblanda sig med klockan ifråga.

Själv går jag inte igång på Patek Philippe, mest pga av att jag vill ha en klocka för alla tillfällen!

Här är två av dom vanligaste.

4234445.jpg
5a699aa5b8a3b.jpg




Richard Mille går jag inte heller igång på, för mig ser det ut som en överklädd swatch.

12896896_v1573356337451.jpg



Frank Muller är en annan klocka som jag aldrig skulle spendera några pengar på, även om dom ser rätt kul ut!

9880SCDTCOLDRMACBlack.jpg



U-Boat är också en klocka jag passar! Är ju som att gå omkring med en väggklocka runt handleden.

14535814-nnuk22twjb03orx53i2ubjjd-ExtraLarge.jpg
När skulle du inte kunna använda en nautilus menar du?
 

Goose

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Moderna Omegor, tyvärr. Fantastiska klockor på alla sätt men de höjer inte pulsen på mig. Kanske för att de är "för" perfekta för min smak? Enda modellen som jag går igång på är Speedmastern. Äldre Omegor däremot, vintage fram till tidigt 2000-tal gillar jag mycket. Med det sagt, om jag någonsin bestämmer mig för att lämna klockhobbyn helt och bara bära en riktigt bra klocka blir det sista köpet, den så kallade exitklockan sannolikt en Rolex eller en Omega.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Och ändå så var du tvungen att svara i den!

Ja, lite mothugg får du räkna med i alla fall från min sida när forumkamraters klockor ska lyftas fram enbart i syfte att såga. Jag förstår verkligen inte poängen, och som sagt speciellt inte på ett entusiastforum där grundbulten är det gemensamma intresset för klockor.

Men nu lämnar jag er ifred att kasta skit på varandras klockor, såga hela märken, (hur man nu ens kan ha koll på ett helt modellsortiment), och kalla de skräpfula m.m. Have fun!
 

Clemons

Rolex
2-Faktor
Hublot och även Grand Seiko. Båda klockorna saknar den design samt verkshöjd jag letar efter i en klocka.

GS må ha helt fantastiska urverk, men utseendemässigt och storleksmässigt har jag ännu inte hittat en som känns bra.

Gällande Breitling så har jag provat flera som känts riktigt bra, framförallt SuperOcean. Känns som märket fått ett lyft på senare år, till skillnad från innan när precis varenda millimeter var polerad.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Ja, lite mothugg får du räkna med i alla fall från min sida när forumkamraters klockor ska lyftas fram enbart i syfte att såga. Jag förstår verkligen inte poängen, och som sagt speciellt inte på ett entusiastforum där grundbulten är det gemensamma intresset för klockor.

Men nu lämnar jag er ifred att kasta skit på varandras klockor, såga hela märken, (hur man nu ens kan ha koll på ett helt modellsortiment), och kalla de skräpfula m.m. Have fun!


Respekterar dina åsikter, men trots att det är ett entusiastforum så borde man få ha åsikter om klockor man inte lockas av...
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Panerai. Hur mycket jag än försöker så har jag svårt att tycka om dem.

+1. Ser ut som en klocka som blev kvar efter en utförsäljning på Ur & Penn 1993.
Exakt så har jag också känt. Stora, osmakliga och alla ser likadana ut!! Sen vet jag inte vad som hände?! Men jag har vänt helt. Nästa inköp blir till 99% en panna. Med lite tur och medvind redan under 2020. Något jag däremot ”aldrig” skulle bära personligen är valfri smartklocka. Klarar inte av dem! Var och varannan på jobbet använder dem men absolut inget för mig. Kan förstå att funktionen tilltalar somliga men inte min kopp av te
 

Derix

Patek
2-Faktor
Exakt så har jag också känt. Stora, osmakliga och alla ser likadana ut!! Sen vet jag inte vad som hände?! Men jag har vänt helt. Nästa inköp blir till 99% en panna. Med lite tur och medvind redan under 2020. Något jag däremot ”aldrig” skulle bära personligen är valfri smartklocka. Klarar inte av dem! Var och varannan på jobbet använder dem men absolut inget för mig. Kan förstå att funktionen tilltalar somliga men inte min kopp av te
Jag hoppas på att göra detsamma! Vilken modell blir det?

Måste ju ärligt säga att jag blev mer sugen efter att ha lyssnat på ett avsnitt med Urbildningsradion på väg hem från jobbet som handlade om Panerai. Alltid spännande när man får höra om en klocktillverkas historia :woot:
 
Topp