• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Klockrelaterad Reklam

Chagall

Cartier
(Jag har sökt och inte hittat något liknande. Ber om ursäkt om det finns. Vissa blir så irriterade om man startar en ny tråd om något som redan finns. Inga namn nämnda.)

Jag har ett som kanske ett fåtal här vet ett enormt konstintresse, där gamla annonser och affischer är ett speciellt intresseområde jag har. Under det går annonser för klockor. Vad gillar ni? Här några jag tänkte på spontant:

1334fe19278ed040ff2650b9f1d771c8.jpg

Rodtjenko var en Rysk konstnär som i Sovjets barndom som då påstod att all form av kreativt skapad konst var död, och att man endast skulle ägna sig åt samhällsnyttig sådan. Vilket han och andra konstnärer i gruppen, som kallade sig för "Konstruktivisterna" gjorde. Säga vad man vill om kommunismen (jag avskyr den) men bilden ovan är helt fantastisk!
patek-philippe-refernce-5205-ad.jpg
Tidlöshet! Och sjukt kaxigt om man tänker efter.
5002NewAd.jpg

Jag kanske har dålig humor bara...
 

demondave

Rolex
Nu är ju jag lite IWC-fanboy, men ändå. IWC har grym reklam, precis lagomt kaxig utan att bli dryg. Reklamen verkar dessutom mer konsekvent över tid än modellserien :)
 
Topp