• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om larm i hemmet

Utvisaren

Patek
För mig så är största delen med larm själva brandskyddet.
Då jag själv arbetar inom räddningstjänsten så har jag varit på flera brandlarm som har både räddat liv och hem.
"There is more to life than matches, but its a good start!" 😂 😂 Snacka om att jag läste fel när jag först läste att du var brandman! 😂😂
 
  • Like
Reactions: P-A

MrJL

Omega
2-Faktor
Har precis börjat lura på detta.

Men om man skall ha bolag som kollar vill man nog inte ha deras kameror om man nu läser det som står ovan. Fy fn för att de smygfluktar på folk som litar på deras tjänster.

Egna kameror, men kanske dörr/fönstergivare och rökdetektorer från ett bolag? Hur tänker ni andra?

Jag resonerade såhär, jag kör larm i hela huset. Däremot så har jag inte kameror på ställen där det inte behövs, i vårt fall så klarar sig sovrum och badrum.
Jag har kompletterat med egna kameror utanför huset, jag köpte dessa:

843502_51920.tif

Funkar bra för mig och hemmet är larmat utan att jag känner att det gör något om nu kameror skulle vara på "av misstag" någon gång.
 

MAGNETO

Omega
Lite uppföljning angående verisure. Ringde och sa att jag var förbannad över det jag läst i tidningen och fick genast tre månader gratis. Så det är värt att ringa åtminstone! Sen får vi se om vi säger upp det eller inte.
 

Ettåttatvåtre

Cartier
2-Faktor
Ni med Arlo kameror, är ni nöjda? Jag har tänkt installera ett par på landet och nu när jag sitter och googlar så finns det en uppsjö av olika märken och modeller.
Vi har idag Verisure installerat och har möjligheten att koppla på Arlo kostnadsfritt (kostar annars 100kr/månad?)

Är detta något att satsa på?
 

Gabriel90

Panerai
Ni med Arlo kameror, är ni nöjda? Jag har tänkt installera ett par på landet och nu när jag sitter och googlar så finns det en uppsjö av olika märken och modeller.
Vi har idag Verisure installerat och har möjligheten att koppla på Arlo kostnadsfritt (kostar annars 100kr/månad?)

Är detta något att satsa på?
Kört med Arlo i flera år.
Funkar bäst med prenumerations tjänsten, men var helt nöjd med systemet. Kört med Arlo pro och arlo essentials.

Idag kör jag med Tapo (tp-link) och är supernöjd, bilden är jättebra, och man får notiser i princip samma sekund om någon skulle passera kameravyn. Dessutom kostar dem hälften så mycket som arlo systemet.
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Kör med flera olika arlo tillsammans. Deras pro 3 floodlight är bra som är stark lampa och kamera i ett. Hemligheten är placeringen (vinkeln och vy). Säkerställ även ni har lås på utanpåliggande elskåp då arlo är beroende av både ström och wifi för att fungera. Går lätt att lösa med lås på skåpet och batteribackup (ups).

Bra att skapa olika modes. Borta (med siren), ute för stunden, hemma, bara fram och baksida utomhus aktiverat.
 

atco

Omega
Kört med Arlo i flera år.
Funkar bäst med prenumerations tjänsten, men var helt nöjd med systemet. Kört med Arlo pro och arlo essentials.

Idag kör jag med Tapo (tp-link) och är supernöjd, bilden är jättebra, och man får notiser i princip samma sekund om någon skulle passera kameravyn. Dessutom kostar dem hälften så mycket som arlo systemet.
Hur funkar Tapo? Behöver man något abonnemang?
 
Topp