• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Louis Erard

Greven78

Basic
Det finns ingen dedikerad tråd för det lite knepiga klockmärket Louis Erard så det var på tiden att vi skapade en.

Jag upptäckte klockan för ett par månader sedan och tyckte designversionen från Alain Silberstein var märklig, udda och lite Lasse Åberg.

Men jag gillade den, dessvärre fanns den såklart inte att köpa mer än eventuellt på begagnatmarknaden. Jag kontaktade LE och fick till svar att hålla ögonen öppna för det kommer snart något nytt.

Ögonen hölls öppna och efter bara någon vecka kom det ett mail med info om att det släpps snart 3 nya versioner designat av Mr. Silberstein. På lanseringsdagen och på rätt tid satt man bänkad och lyckades beställa en av dessa 3. Totalt släpptes det 178st varav 78 st släpptes i form av en box med alla 3 klockor i. Boxen heter Triptych collections.

Den jag la vantarna på av dessa 3 är Le semaine som betyder "veckan". Varje veckodag symboliseras av en smiley istället för ett namn 😃.

Typiskt för dessa klockor är färgerna rött, blått, gult samt olika geometriska former. Inspiration är taget från Bauhaus som var en konstskola på 20 talet i Tyskland.

Idag kom det ett paket från UPS och bilderna ser ni nedan.

Ser fram emot att se övriga medlemmars LE klockor i denna tråden.

Bilagor

• IMG_20210629_135658.jpg
    IMG_20210629_135658.jpg
    299.4 KB · Visningar: 15
  • IMG_20210629_135553.jpg
    IMG_20210629_135553.jpg
    357.5 KB · Visningar: 14
  • IMG_20210629_134646.jpg
    IMG_20210629_134646.jpg
    508.5 KB · Visningar: 13
  • IMG_20210629_134336.jpg
    IMG_20210629_134336.jpg
    703.1 KB · Visningar: 15
Tjusigt! 🤩 Grattis till klockan! 👌🏻 De sålde slut ganska omgående, tycker just den modellen ’le semaine’ är rolig och smileysarna är ju hur kul som helst! Antar att fredag och lördag kommer med smilbanden uppåt 😀.
🔺🟡🟦

Tjusigt! 🤩 Grattis till klockan! 👌🏻 De sålde slut ganska omgående, tycker just den modellen ’le semaine’ är rolig och smileysarna är ju hur kul som helst! Antar att fredag och lördag kommer med smilbanden uppåt 😀.
🔺🟡🟦
Yes så är det, vem kan vara glad en tisdag liksom. Det var faktiskt smiley detaljen som gjorde att valet föll på denna. 👌🏻

Hej. Jag gör ett försök till att väcka liv i tråden. Jag har blivit lite intresserad av Louis Erard och skulle gärna vilja se vilka LE-klockor som kan finnas på forumet. De geometriska tavlorna och kreativa designelementen väcker mitt intresse.

Hittade nyss denna tillverkare och försöker bli klok på vad Louis Erard egentligen är för något - flera av klockorna ser ju kul ut men intresset ute i stugorna eller i vart fall här på KS verkar vara ganska svalt.. Jag får inte riktigt intrycket av att det skulle vara någon krimskrams-tillverkare heller så den relativa tystnaden kring dem, möjligen Silbersteinklockorna undantagna, förbryllar mig lite 🤔

Edit. Kanske inte var så tyst ändå när jag faktiskt kikar lite - jag behöver nog sova lite tror jag.

Tillbaka
Topp