• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Anthraxabuz

Panerai
_20170721_102710.JPG
Riktigt coola båda två! Verkar vara mycket "bang for the buck"
 

CptSlow

Rolex
2-Faktor
Jag tycker Aramar är rätt trevliga klockor för relativt sätt småpengar. Bra finish och kvalitetskänsla. Gäller dock att man inte blir nervös när de lånar designelement från andra märken... Det stör inte mig och jag tycker t.ex denna Worldport står tillräckligt mycket på egna ben även om den givetvis är baserad på Rolex GMT Master.

IMG_20170723_114950_923.jpg
 

LennyK

Panerai
Den där är riktigt cool! Vilken version är det? Såg nämligen att v3 kan även fås med SS bezel.
Sen har dom ju faktiskt släppt en ny modell, som jag knappt kan stava till. Helm Khuraburi
36205-watchdialorange-albums-borealis-estoril-300-watch-picture106234-helm-k-bracelet.jpg
Version 2 har jag. Den där Khuraburi är jävligt fet också! Någon har uppenbarligen rökt på när de bestämde namnen på modellerna dock... :)
 

Jax

Cartier
Tidigare i somras köpte jag en Obris Morgan Aegis l av @Birchgrove (tack ännu en gång för en trevlig affär) och jag blev helsåld på den. Sedan dess har mina Rollar och Brattar legat still i klocklåda. Nu har vansinnet gått så långt att jag köpt ytterligare en Aegis men nu av generation ll. Såvitt jag förstått är det endast smärre kosmetiska förändringar och därigenom en renare tavla. Min ll saknar dock datum.
Jag kan verklige rekommendera Obris Morgan till de som inte provat. Kostar ung. som en skx007/009. Finns några på EBay.


FullSizeRender.jpg
FullSizeRender.jpg
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Tidigare i somras köpte jag en Obris Morgan Aegis l av @Birchgrove (tack ännu en gång för en trevlig affär) och jag blev helsåld på den. Sedan dess har mina Rollar och Brattar legat still i klocklåda. Nu har vansinnet gått så långt att jag köpt ytterligare en Aegis men nu av generation ll. Såvitt jag förstått är det endast smärre kosmetiska förändringar och därigenom en renare tavla. Min ll saknar dock datum.
Jag kan verklige rekommendera Obris Morgan till de som inte provat. Kostar ung. som en skx007/009. Finns några på EBay.


FullSizeRender.jpg
FullSizeRender.jpg
Fan. Jag saknar den :D
 

TonyM

Cartier
Kul tråd!

Verkar som frugan börjar få ett svagt intresse för klockor :). Efter mycket letande
har hennes beslut hamnat på en Armida A11 35mm.

Igår fick vi hem klockan och jag måste medge att jag är imponerad av känslan och kvaliteten.

IMG_1516.JPG
IMG_1517.JPG
IMG_1518.JPG
IMG_1520.PNG
IMG_1528.PNG


Ja, jag vet att det är en sub homage men är hon nöjd så är jag nöjd :).
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Någon som har tips på någon klocka som stämmer in på följande beskrivning?:
Dykare.
41-45mm boettbredd.
22mm luggbred (spelar ingen roll om den kommer på länk eller gummi då jag ändå ska ha den på NATO).
Vit tavla med blått eller pepsi vridringsinlägg (kan funka med blå tavla och pepsiinsert).
Inte allt för hög, gärna så slimmad boett som möjligt.
Inget datum kl 4-5.
Kvarts, manuell eller automat spelar ingen roll.
Ingen mercedesvisare.
 
Senast ändrad:

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Någon som har tips på någon klocka som stämmer in på följande beskrivning?:
Dykare.
41-45mm boettbredd.
22mm luggbred (spelar ingen roll om den kommer på länk eller gummi då jag ändå ska ha den på NATO).
Vit tavla med blått eller pepsi vridringsinlägg (kan funka med blå tavla och pepsiinsert).
Inte allt för hög, gärna så slimmad boett som möjligt.
Inget datum kl 4-5.
Kvarts, manuell eller automat spelar ingen roll.
Ingen mercedesvisare.
Steinhart Pan Am?
STEINHART%2BOcean%2BOne%2BVintage%2BDUAL%2B08.jpg
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Någon som har tips på någon klocka som stämmer in på följande beskrivning?:
Dykare.
41-45mm boettbredd.
22mm luggbred (spelar ingen roll om den kommer på länk eller gummi då jag ändå ska ha den på NATO).
Vit tavla med blått eller pepsi vridringsinlägg (kan funka med blå tavla och pepsiinsert).
Inte allt för hög, gärna så slimmad boett som möjligt.
Inget datum kl 4-5.
Kvarts, manuell eller automat spelar ingen roll.
Ingen mercedesvisare.
En Chris Ward Trident (minus blå eller pepsi) då.
 
Topp