• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Hittade den här. Någon som har hört talas om märket?
MSD-045-12S-2.jpg
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Yes, bra skit. Jag har haft en, vit tavla, svart vridring. Sålde den här på KS. Saknar den, kanske ska köpa en igen :)
e26d7554bce399b5884e82078f96eaea.jpg


Enda jag kan gnälla på att var att spännet var av sämre kvalité, gjorde sitt jobb galant men var inget glide lock direkt.
Skrev en recension på WUS när det begav sig : http://forums.watchuseek.com/f71/mini-review-marc-sons-msd-044w-3663090.html
Kul att du hade haft en, och att det dessutom fanns en bra recension (med många NATO-bilder också!).:)
 

Jax

Cartier
Haha! Ja, det är bra mycket klocka pengarna :)
Jo onekligen.
Men mitt vansinne har tar inte stopp vid tre. Jag väntar även in en Branco. Tyckte den var lite kul då den verkar vara ovanligare än Aegis. Dessutom har jag gjort ett dubbelköp, innebärande att jag får hem en till Aegis. Gen 1 med vit tavla. Fullset. Lite använd. Den tänkte jag flippa. Kanske någon är intresserad?
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Jag har inte heller hört talas om det märket förut. Automatiskt? Pris?
Cool klocka dock, ser ut som sunburst.
Kvartsare (vilket jag ser som ett plus på sådana här billiga klockor, Ronda quartz,) vilket antagligen är ett måste för att uppnå den någorlunda tunna boetthöjden. Priset är $285 (finns säkert att hitta billigare?). Verkar mycket riktigt vara en sunburst dial vilket är mysigt. Gillar också nedsänkningarna i chapter ringen för index (liknande Tudor Pelagos). De hade gärna fått haft ett roligare namn (och logga).
http://www.alexanderwatch.com/Watch/Vanquish/A501B-02.html
 
Senast ändrad:

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Chr.Ward, Halios, Helson, Steinhart (ja, jag vet. Inte populärt på KS, men vissa modeller är riktigt bra), Obris Morgan är väl dom jag kan komma på direkt som jag varit mest nöjd med. Listan kan säkert göras längre.
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jo onekligen.
Men mitt vansinne har tar inte stopp vid tre. Jag väntar även in en Branco. Tyckte den var lite kul då den verkar vara ovanligare än Aegis. Dessutom har jag gjort ett dubbelköp, innebärande att jag får hem en till Aegis. Gen 1 med vit tavla. Fullset. Lite använd. Den tänkte jag flippa. Kanske någon är intresserad?
Var handlar du dina obris morgan ifrån?
 

CptSlow

Rolex
2-Faktor
Jag gillar mikromärken. Har blivit ett helt gäng under årens lopp. I topp rankar jag nog Tisell, Christopher Ward, Steinhart och Precista. Strax därunder Armida, Helson, Borealis mfl. Då menar jag kvalitetskänsla och pang för pengen. Minst nöjd har jag nog varit med en Artego 300m jag hade för länge sen, men det var ändå en helt ok klocka.

Tycker det är synd att man får så dåligt betalt här på KS, annars hade jag nog chansat och testat lite oftare.
 

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
Grym klocka, men känner att den här Stealth grejen inte riktigt passar mig- så om någon är sugen på att prova en grym titandykare med keramisk bezel, fullset så får ni en heads-up om ni vill göra ett byte mot annat micro-märke eller köpa den innan den hamna på K&S.
IMG_2588.JPG
IMG_2590.JPG
 

Ltvik

Breitling
Såg idag att Steinhart har återgått till svart urtavla på sin ocean one vintage red!!!! Klokt. Andrahandsvärdet var högre än nyvärdet på deras första version.
 
Topp