• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Tärnan

Cartier
Och håller med. Varumärket Geckota som namn suger. Kan ju inte gärna fungera någonstans i världen? Hur tänkte de där?
 

JCE

Cartier
Härligt! Är det någon tyngd i boetten eller känns det som lättviktigt material? Svår att svara på men ändå..
Förstår vad du menar och tyngden är rätt dvs inte för lätt eller för topptung. Ägde tidigare en kronograf från Vratislavia Conseptum med samma urverk men den kändes för lätt och därmed fick den lite billighetsvibbar hos mig.
 

JCE

Cartier
Fan vad jag gillar den där, tycker den ser helt fantastisk ut. Har sneglat på den länge.
Jag såg att watchgecko hade £50 off på den, kanske är värt att slå till.
Och säljer du märket? Utveckla :)
Tror tyvärr att £50 off tåget redan gick.....
Jag driver en webshop som som säljer vissa Geckota grejer inte konstigare än så. Jag har dock ett gentleman's agreement med Mathias från Royalstraps att jag inte "pushar" aktivt mina Geckota produker här då han är forumsponsor och säljer även han Geckota. Nu är jag kanske inne på en gråzon men min butik är öppen för alla :)
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Har ni sett Magrettes nya Moana Pacific Kara? Jag har redan lagt min deposition. :) En av de bästa klockorna i samlingen får en grymt värdig uppgradering.
upload_2017-9-3_11-0-3.png
 
Riktigt fin oceanking, läst mkt gott men kostar också en del även om priset droppat sedan start. Här finns en review:
Ja jag kollade lite recensioner på "tuben". Ska tydligen vara grym kvalitet och med Eternas nya topp-urverk. Fast jag fastnade nog mer för den andra modellen; Triumph, som jag tyckte var riktigt snygg och hade helt perfekta "specs". Den är dessutom billigare och med Sellita-verk.
 

Anatta

Panerai
2-Faktor
Ja jag kollade lite recensioner på "tuben". Ska tydligen vara grym kvalitet och med Eternas nya topp-urverk. Fast jag fastnade nog mer för den andra modellen; Triumph, som jag tyckte var riktigt snygg och hade helt perfekta "specs". Den är dessutom billigare och med Sellita-verk.
+1
Jäklar vad fin den ser ut Triumph!
 

Anatta

Panerai
2-Faktor
Ja jag kollade lite recensioner på "tuben". Ska tydligen vara grym kvalitet och med Eternas nya topp-urverk. Fast jag fastnade nog mer för den andra modellen; Triumph, som jag tyckte var riktigt snygg och hade helt perfekta "specs". Den är dessutom billigare och med Sellita-verk.

+1
Jäklar vad fin den ser ut Triumph!

Hittar dock ingen info om lug2lug. Men verkar vara ganska långa...
Blå tavla och länk :wideyed:
 

Anatta

Panerai
2-Faktor
Detta var iofs OceanKing:en som hade dom måtten. Vet inte vad den andra har men jag tror ändå att det kan funka med tanke på den platta baksidan.

Ska leta efter någon review med lite WS.
Jag tycker dem Monta verkar göra väldigt välbyggda klockor. Jag skulle behöva lite "hands on"! :) Få en riktig känsla för dem.
 
Topp