• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
IMG_2115.JPG
Dagens leverans!
Helgray Silverstone "Panda tavla" Har inte hunnit kapa till länken ännu...
Kul, jag är så sugen på en vittavlad kronograf. Dunka gärna upp mer bilder och åsikter!
 

LennyK

Panerai
Helt plötsligt dyker en för mig okänd Borealis modell upp på deras hemsida, Oceanaut. Finns i några olika utföranden. Någon som testat just denna modellen och har nåt utlåtande??
IMG_0785.PNG
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Helt plötsligt dyker en för mig okänd Borealis modell upp på deras hemsida, Oceanaut. Finns i några olika utföranden. Någon som testat just denna modellen och har nåt utlåtande??
IMG_0785.PNG
Har ingen erfarenhet av den modellen, men just nu har Borealis Laborday rea. 15% tror jag det var.
Och skulle dom släppa den där i SS så skulle jag nog testa den.
 

squba

Omega
Kul, jag är så sugen på en vittavlad kronograf. Dunka gärna upp mer bilder och åsikter!
Hej. Har ju bara haft klockan i knappt ett dygn, men första intrycket är mycket bang for the buck. Den svaga länken är länken Här kommer lite telefonbilder...
 

Bilagor

  • IMG_2121.JPG
    IMG_2121.JPG
    181.5 KB · Visningar: 134
  • IMG_2122.JPG
    IMG_2122.JPG
    204 KB · Visningar: 131
  • IMG_2123.JPG
    IMG_2123.JPG
    132.1 KB · Visningar: 126
  • IMG_2124.JPG
    IMG_2124.JPG
    190.6 KB · Visningar: 122
  • IMG_2127.JPG
    IMG_2127.JPG
    218.3 KB · Visningar: 122

Blackpercy

Panerai
2-Faktor
Hej. Har ju bara haft klockan i knappt ett dygn, men första intrycket är mycket bang for the buck. Den svaga länken är länken Här kommer lite telefonbilder...
Snygg. Hade en sådan fast grön en kort period. Gillade den men hade svårt för färgen, tyckte det var konstig nyans på det gröna. Den vita som du har är mycket snyggare. Känns som en prisvärd klocka.
 

Writer136

Panerai
Fick hem min Undone efter en reparation på kronhalsen som hade gått sönder.
Lite seg postgång o tullen skulle såklart ta sitt fast jag redan betalat tull för den en gång när jag köpte den.
Eller de bytte ut hela klockan mot en ny men min urtavla o glasbaksida kvar.
Nån som har tips på nån fet pvd länk att slänga på den?
DSC_6859.JPG
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Kanske är jag för nostalgisk men är det fler än jag som verkligen saknar dessa klossiga boetter som var så populära i början? Breda, höga men kort lugg till lugg :cigar: Ser dem inte ofta längre (nauticfish gör väll de än)...

Exempelvis...
IMG_0080.JPG
9087869F-5D75-4B8B-8EDE-DFC5D5090065-3677-000003975DB16388.jpeg
AC4D6E06-A924-4368-AE3F-B42D9CF49675-3677-0000039793573E1A.jpeg
AEB84EE2-F4E4-48BA-BE2B-FDBFD5E2FB5A-3677-00000398A91985B8.jpeg
 

FOQ

Audemars
Sugen på Aevig Valkyr Bronze. Dock osäker på färgen. Grön är den enda som är kvar i lager. Någon som sett den färgkombon IRL?

aevig-Valkyr.jpg
 
Senast ändrad:

Writer136

Panerai
Dubbelpostar lite. Idag vart det ett nato i camo med pvd detaljer.
Egentligen enda jag saknar är ju att indexet inte har någon lume då de inte kunde göra grå med lume.
Det går om man vill ha vanligt vitt eller fakepatinerat index. Iofs coolt man kan designa urtavlan i princip som man vill.
Jag tycker min text är roligare än det vanliga om vattentäthet mm som brukar stå på klockor.
DSC_6928.JPG
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Varit nyfiken på Helson Shark Diver länge så tog chansen på en från forumets säljavdelning :)
IMG_0152.JPG

Första intryck:
  • tycker den är bättre än ex Armida A1 mässingvariant i tavla/visare. Boett mer industriell och grovt borstad men nog tanken.
  • Grym lume!
  • Massiv! I tanken har det alltid funnits en 45mm i titan men nja det vet i fan om det är en bra idé längre..
Hoppas på en 42mm titan SD i framtiden, mässing dock trevlig på denna med. Återstår bara hitta ett bra gummi till den :)
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Hur ställer sig folk här till Invicta nuförtiden?
Skit i det om du gillar märket! Det finns såklart dom som skriker högt så fort något märke nämns som inte är "premium", eller som ägnat sig åt någon form av design inspiration/stöld av något som påminner för mycket om just deras "premium" märkes design. Det märkliga är att dessa kränkta premium ambassadörer dyker upp även i "budget" trådar. Med detta sagt, det finns märken som uppskattas av ett flertal och andra av ett fåtal, vilken kategori du vill tillhöra väljer du själv. Kolla om det finns en tråd rörande märket eller starta en egen. Huvudsaken är att du tycker det är roligt och är tillfreds med ditt klockintresse. Pease :happyhappy:
 
Topp