• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Jax

Cartier
Ännu en beställning av mikomärke som landat nu. Två på en vecka och beställningar för ett halvår sedan. Panda med handjagat Sea Gull-verk.
IMG_3848.JPG
Snygg!!
Nu måste jag kolla in deras hemsida. Jag har ju inte köpt någon klocka den här månaden;)
 

Essen

Omega
IMG_3314.JPG

Är riktigt sugen på att beställa en sådan här! Sugen på en stålklocka med länk å vad jag har läst så håller ju Raven (samma personer som Benarus och Stevral) bra kvalité... Känns som ett helt ok pris med tanke på specen, 550$ vid pre-order...
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Någon som haft något från mercer watches? Är liite förtjust i deras kommande batteri Gmt... :rolleyes:
IMG_0277.JPG

Dock ingen koll på förväntat kvalité :bag:
Jag har haft en Mercer Brigadier Auto och den hade banne mig grym kvalitet. En av mina tjejkompisar la vantarna på den, så jag fick inte ha den kvar.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Jag har haft en Mercer Brigadier Auto och den hade banne mig grym kvalitet. En av mina tjejkompisar la vantarna på den, så jag fick inte ha den kvar.

Tack för svaret! Blev än mer sugen nu :)
Svårt välja färg bara men lär ju bli grå tavla tillslut. Ogillar pre order men överlevt en innan och bra för att ha något vänta på :bookworm:
 

Fredgusta

Panerai
Någon som känner till något mikromärke som har california-tavlade klockor i ~40/42 mm storleken eller mindre? Vet att det finns Parnis "homage" som liknar Panerai:s klocka men den är för stor med dess 47 mm.
 

viwe

Panerai
2-Faktor
Hej Micro lovers! :)
Har passerat några micro brands genom åren men enbart sport klockor. Dagaz, Timefactors, Nuzumi...
Hur är det med mer dressade ur i klassisk storlek, 34-36mm? Typ gamla guld seamaster stuket fast med fräscha mekaniska verk, gärna hand-dragna. Jag har sökt internet för information och inspiration men ej hittat något. Någon här som vet något mer?
Med vänlig hälsning,
Viwe
 
Topp