• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Jax

Cartier
En kompis till mig har förälskat sig i Ventus Mori Brass Diver. Håller med honom att den är riktigt snygg. (Lånad bild)
IMG_1679.JPG
 

Case

Panerai
Blev en klocka från micromärke igen. Bernhardt Globemaster II. Jäkligt stabil pjäs med modifieradt ETA, men jump hour. Gillar att den i sin utformning inte härmar någon speciell, utan snarare flera olika modeller. Egen design alltså. Bäst, vridringsklicken, sämst, lumen.
94969813-50E3-4225-898D-D75F88E3889F.jpeg
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Blev en klocka från micromärke igen. Bernhardt Globemaster II. Jäkligt stabil pjäs med modifieradt ETA, men jump hour. Gillar att den i sin utformning inte härmar någon speciell, utan snarare flera olika modeller. Egen design alltså. Bäst, vridringsklicken, sämst, lumen.
94969813-50E3-4225-898D-D75F88E3889F.jpeg
Ja, den där är festlig! Knep du den på K&S?
 

Tassoli

Omega
Blev en klocka från micromärke igen. Bernhardt Globemaster II. Jäkligt stabil pjäs med modifieradt ETA, men jump hour. Gillar att den i sin utformning inte härmar någon speciell, utan snarare flera olika modeller. Egen design alltså. Bäst, vridringsklicken, sämst, lumen.
94969813-50E3-4225-898D-D75F88E3889F.jpeg
Äsch, lume är överskattat. Grattis!
 

Case

Panerai
Äsch, lume är överskattat. Grattis!

:)
Håller med. Man ska hålla sig inne när det är mörkt och där har man väl lyse:)

Kan nu rapportera att lumen är fullt tillräcklig. Läsbar hela natten efter att ha laddats någon minut under en vanlig lampa.

Anledningen till att jag vill ha lume är because småbarnsförälder med barn som vaknar mitt i natta.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Någon som har ägt någon AVI-8 klocka? Dyker upp i mitt flöde, och även om köp känns tveksamt, var denna lite kul (79£ med rabatt så inte mkt pengar. Och lite udda vilket gillas :pompus:
IMG_0569.JPG
Texten på bezeln känns lite lökig men borde ju gå få bort (och lite trevligt udda iof), likaså 48mm bred är stort å andra sidan lätt att se tiden iof :D

Ska nog iaf bli ett mikroköp snart att ackompanjera min CW trident med. Ovan, Mercer Brigadier, Maranez layan är några alternativ. Försöka äga något som inte ägts förut...
IMG_0564.JPG

IMG_0567.JPG
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Någon som har ägt någon AVI-8 klocka? Dyker upp i mitt flöde, och även om köp känns tveksamt, var denna lite kul (79£ med rabatt så inte mkt pengar. Och lite udda vilket gillas :pompus:
IMG_0569.JPG
Texten på bezeln känns lite lökig men borde ju gå få bort (och lite trevligt udda iof), likaså 48mm bred är stort å andra sidan lätt att se tiden iof :D

Ska nog iaf bli ett mikroköp snart att ackompanjera min CW trident med. Ovan, Mercer Brigadier, Maranez layan är några alternativ. Försöka äga något som inte ägts förut...
IMG_0564.JPG

IMG_0567.JPG
Mercer Brigadier är grym!
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Någon som har ägt någon AVI-8 klocka? Dyker upp i mitt flöde, och även om köp känns tveksamt, var denna lite kul (79£ med rabatt så inte mkt pengar. Och lite udda vilket gillas :pompus:
IMG_0569.JPG
Texten på bezeln känns lite lökig men borde ju gå få bort (och lite trevligt udda iof), likaså 48mm bred är stort å andra sidan lätt att se tiden iof :D

Ska nog iaf bli ett mikroköp snart att ackompanjera min CW trident med. Ovan, Mercer Brigadier, Maranez layan är några alternativ. Försöka äga något som inte ägts förut...
IMG_0564.JPG

IMG_0567.JPG
Jag gillar verkligen Mercer. Tyvärr skeppar dom ju bara från USA. Maranez är jag oxå sugen på att testa, eller varför inte en Dan Henry :)
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Jag gillar verkligen Mercer. Tyvärr skeppar dom ju bara från USA. Maranez är jag oxå sugen på att testa, eller varför inte en Dan Henry :)

Jo men frakten var typ 30$ så inte så farligt. Moms räknar jag alltid med oavsett. Det sura är väll att jag egentligen alltid föredrar svarta tavlor men på denna skär det vita datumet in så mkt (medan på vit tavla smälter in bra). Iaf hyfsat sportig design. Maranez layan i stål ser trevlig ut. Haft en Bangla 47mm innan. Bra boett men trist tavla (var cali, kändes så himla platt). Känns spontant som maranez passar mig bättre just nu, vill ha en bra bandklocka :) Hoppas dock de kommer på rabatt, brukar ju ha julrea runt 25/11-24/12...

Svårt för dan Henry. Vet inte varför dessvärre kanske namnet..
 
Någon som har ägt någon AVI-8 klocka? Dyker upp i mitt flöde, och även om köp känns tveksamt, var denna lite kul (79£ med rabatt så inte mkt pengar. Och lite udda vilket gillas :pompus:
IMG_0569.JPG
Texten på bezeln känns lite lökig men borde ju gå få bort (och lite trevligt udda iof), likaså 48mm bred är stort å andra sidan lätt att se tiden iof :D

Ska nog iaf bli ett mikroköp snart att ackompanjera min CW trident med. Ovan, Mercer Brigadier, Maranez layan är några alternativ. Försöka äga något som inte ägts förut...
IMG_0564.JPG

IMG_0567.JPG
Vet inte vad 617 sq har med klockan att göra men det är ju dom legendariska "Dambusters" som bl.a. leddes av den lika legendariska Guy Gibson. Finns det någon rimlig koppling är jag banne mig sugen på att slå till.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Vet inte vad 617 sq har med klockan att göra men det är ju dom legendariska "Dambusters" som bl.a. leddes av den lika legendariska Guy Gibson. Finns det någon rimlig koppling är jag banne mig sugen på att slå till.

Finns nog ingen koppling, känns som de trycker in det mesta som går men kul på sitt sätt, lite som vissa vostok :)
 

Case

Panerai
Det verkar bli en kort fling med Globemastern. (Svårt med blått, ni vet hur det kan vara ibland :rolleyes:)

Lutar åt att jag kommer lägga upp en sälj/byt annons imorgon, så heads up micro lovers.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Topp