• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Jockinho

Patek
2-Faktor
image.jpeg
Köpte denna Benarus Moray av @Zacke
Mycket trevlig klocka!

Edit: 3 poster i rad, sorry för spam! Men blev så exalterad av min nya mikro :)
Udda i polerat, var inte så många som gjordes i det har jag för mig. Moray är bra grejer iaf, haft några och mkt trevliga :)

Kul! Jag gillar den verkligen och ser fram mot den längre recensionen.
Jag antar att du inte köpte den på länk, har du planer på att köpa till någon? Typ strapcode. För luggarna tillåter väl raka endlänkar på A1:an?
Och att den bärs mindre än SKX var intressant, det trodde jag aldrig!

Planer på mesh, raka länkar funkar bra så får se där. Gummi med viklås/gumminato ska nog köpas med :) Den bär faktiskt en hel del mindre, iaf på bredden. Dock tjockare :D
 

Essen

Omega
Mitt första intryck är: Panerai light
Jag är jättenöjd, den bärs skönt, känns inte riktigt så stor som sina 44mm anger. Även om den är större an andra klockor jag har så tycker jag inte den är för stor, såna här modeller ska väl vara så (Kom just på att du har en, fast i brons, så storleksmässigt så vet du ju hur den bärs).
Jag fick länk med, men tyvärr inte helt komplett, så jag ska maila Benarus (numera Stevral) och fråga om dom har några extra end-länkar att avvara.
Dock är jag lite skeptisk till länk på denna klockan om jag ska vara ärlig. Tycker den gör sig bäst på läder, ska prova med gummi och nato också, men först får den vara kvar på lädret den kom på :)
Kul! Grattis till en snygg klocka;)
Jag fick hem två zulus idag från Royal Straps, tänkte testa å se hur det känns, har aldrig haft nato/zulu förut... Sen tänkte jag beställa ett snyggt canvas, tycker det gör sig riktigt bra mot bronset... Annars är jag hittills väldigt nöjd med gummibandet jag fick med... Väldigt mjukt och sitter skönt! Ett plus är att klockan levererades med två band (gummi + läder) och således med två bronsspänne! Det medföljande lädret tycker jag är lite för ljust i färgen, så jag kommer nog ta det spänner och sätta på lite olika band, toppen!
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Någon som haft något från Ancon och kan berätta om kvalite etc? Lite småsugen (läs liiite) på klockan nedan, lite svårt för öppna verket men gillar den annars trots aningen udda. Iof varit snyggare enkel 3 hand utan allt i mitten med :D

IMG_0650.JPG


IMG_0719.PNG


Ca 2k från EU säljare, inte så mkt men känns som stilen inte lär tilltala alla vid ev andrahandsförsäljning :rolleyes:
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Någon som haft något från Ancon och kan berätta om kvalite etc? Lite småsugen (läs liiite) på klockan nedan, lite svårt för öppna verket men gillar den annars trots aningen udda. Iof varit snyggare enkel 3 hand utan allt i mitten med :D

IMG_0650.JPG


IMG_0719.PNG


Ca 2k från EU säljare, inte så mkt men känns som stilen inte lär tilltala alla vid ev andrahandsförsäljning :rolleyes:
Jag gillar den, skulle nog inte köpa den själv. Men tycker den ser tillräckligt egen ut, prova och återkom :)
Jag kollade på deras sida, ville minnas att dom hade gjort en MM300 hommage, men den fanns inte kvar. Dock fanns ju en del annat som skulle få Rolex-ägare gå i taket :D
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Jag gillar den, skulle nog inte köpa den själv. Men tycker den ser tillräckligt egen ut, prova och återkom :)
Jag kollade på deras sida, ville minnas att dom hade gjort en MM300 hommage, men den fanns inte kvar. Dock fanns ju en del annat som skulle få Rolex-ägare gå i taket :D

Är intr det något med tanko typ? Tycker den ser hemsk ut i loggan :D Gillar dock MM annars. Jo mkt homage har de gjort, tycker de gott kunde använt boett etc och gjort lite ny tavla, visare. "Helium escape valve" skriften är ju bara så fel :banghead:
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Gillar den här från Ancon. Lite Paneraivibbar men rätt egen.
Extremt stor bara.
ch003_2.jpg

Eller jag gillar Radiomir-homagen också men det är ju bara för att jag gilla Radiomir.
 
Senast ändrad:

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Någon som haft något från Ancon och kan berätta om kvalite etc? Lite småsugen (läs liiite) på klockan nedan, lite svårt för öppna verket men gillar den annars trots aningen udda. Iof varit snyggare enkel 3 hand utan allt i mitten med :D

IMG_0650.JPG


IMG_0719.PNG


Ca 2k från EU säljare, inte så mkt men känns som stilen inte lär tilltala alla vid ev andrahandsförsäljning :rolleyes:
Får lite Linde W vibbar av denna :rolleyes:
Edit: Är det något/några av de uppradade märkerna i trådstarten som tillverkar sina egna verk ?
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Fortsätter spamma med knasiga mikrodykare, eller vad sägs om Maranez undercover. Dolt utrymme mellan boett och botten, annorlunda. Ful sekundvisare men kanske går att byta! Hmm kanske testvärt nästa gång Maranez har utförsäljning, ca 179$ ny :)
IMG_0735.JPG


Edit: bara cuda gummit är ju värt några hundra tycker jag...
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Fortsätter spamma med knasiga mikrodykare, eller vad sägs om Maranez undercover. Dolt utrymme mellan boett och botten, annorlunda. Ful sekundvisare men kanske går att byta! Hmm kanske testvärt nästa gång Maranez har utförsäljning, ca 179$ ny :)
IMG_0735.JPG


Edit: bara cuda gummit är ju värt några hundra tycker jag...
Så ful var den ju inte, ser ut som titan?
Och har läst mycket gott om Deaumar, ett engelskt mikromärke av en klockfantast som precis släppt sin klocka Ensign. https://deaumar.com/
slide_2_1024x1024.jpg

Jag gillar den vita, in fact så ska jag redan nu bestämma att min nästa klocka ska bli en vit-tavlad dykare.

Den här?
IMG_20160707_132040505_zpsvi1i82ls.jpg



Eller vad sägs om denna? För mycket Sub/Exp2?
MSD-044-W4.jpg


Några vita dykare som jag missat?
Edit: Recensioner på dessa två.
Marc&Sons:
Deaumar:
 
Senast ändrad:

Syven

Panerai
2-Faktor
Fortsätter spamma med knasiga mikrodykare, eller vad sägs om Maranez undercover. Dolt utrymme mellan boett och botten, annorlunda. Ful sekundvisare men kanske går att byta! Hmm kanske testvärt nästa gång Maranez har utförsäljning, ca 179$ ny :)
IMG_0735.JPG


Edit: bara cuda gummit är ju värt några hundra tycker jag...
Rolig sak, smugglarnas drömklocka...
 
Topp