• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Hjelm

Rolex
Kan rekommendera alla som backat Maen att regga er på backerclub.co och registrera er pledge där. Då skickar maen med en klockrulle utan extra kostnad :)
 

Clemons

Rolex
2-Faktor
Gör sig bra på Nato, himla trevlig pjäs :)

B69CB95E-CEF6-4BAA-8B14-93824FB2489F.jpeg
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Ni som backat Maen, ska ni köra 38 eller 42mm? Sitter här och önskar att den kom i 40mm (såklart, inte kan man någonsin bara vara nöjd)
 

LennyK

Panerai
Jahapp då har flippar sjukan slagit till igen. Men denna gång är det inte vad som helst man byter till. Blir snart ägare till en brutal Borealis BULLSHARK. (Tidigare ägare @Birchgrove och @Case ). Det är ju synnerligen ett pinsamt I-lands problem när man inte vet om man ska ha kvar den kära scout sniper’n (för den lär nog inte få mycket handledstid tyvärr) eller göra mig av med den. What to do
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Jahapp då har flippar sjukan slagit till igen. Men denna gång är det inte vad som helst man byter till. Blir snart ägare till en brutal Borealis BULLSHARK. (Tidigare ägare @Birchgrove och @Case ). Det är ju synnerligen ett pinsamt I-lands problem när man inte vet om man ska ha kvar den kära scout sniper’n (för den lär nog inte få mycket handledstid tyvärr) eller göra mig av med den. What to do
Så du fick den? Grattis, den är så jävla bra på alla sätt :)
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Kanske jag som är okunning, men homage:ig till vad?
Jag gillar den, ser rejäl ut. Men samtidigt lite erotisk med sin mother of pearl.
Jag tänkte nog mest på sinn t1/t2 men insåg rätt snart att det var en annan av deras klockor som var en mer eller mindre rak ripoff och jag var nog ganska färgad av det när jag såg denna. My bad
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Våldsamt snygg. Vad sägs om en liten länk till tillverkaren? :)
Det är där skon klämmer lite. Efter lite googlande så tycks de inte ha någon webshop bortsett från via taobao.com, vilket är ett h*lvete om en inte är kines. Och de eBaysäljare som erbjuder den har fått tvivelaktiga omdömen dessvärre. Men sök på san martin watch på eBay så bör du få lite träffar iaf :)
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Efter att ha sålt tidigare nämnda Borealis Bull Shark, så letar jag efter ett substitut innan jag får tag på en svart.
Jag hoovrar med fingret på avtryckaren på denna:
Squale30AtmosGMTVintageCeramicaL.jpg

Vridringen är så sexig! Det som stoppat mig hittills är avsaknaden av applicerade index.
Hjälp mig, ska jag slå till eller titta på annat?
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Efter att ha sålt tidigare nämnda Borealis Bull Shark, så letar jag efter ett substitut innan jag får tag på en svart.
Jag hoovrar med fingret på avtryckaren på denna:
Squale30AtmosGMTVintageCeramicaL.jpg

Vridringen är så sexig! Det som stoppat mig hittills är avsaknaden av applicerade index.
Hjälp mig, ska jag slå till eller titta på annat?
Riktigt snygg imo! Gillar att de slopat den enorma och enligt mig smått osexiga loggan
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Det är där skon klämmer lite. Efter lite googlande så tycks de inte ha någon webshop bortsett från via taobao.com, vilket är ett h*lvete om en inte är kines. Och de eBaysäljare som erbjuder den har fått tvivelaktiga omdömen dessvärre. Men sök på san martin watch på eBay så bör du få lite träffar iaf :)
Aha! Tackar :)

Lite synd att det är en eBay-klocka från okänd tillverkare. Mycket potential i den designen.
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Efter att ha sålt tidigare nämnda Borealis Bull Shark, så letar jag efter ett substitut innan jag får tag på en svart.
Jag hoovrar med fingret på avtryckaren på denna:
Squale30AtmosGMTVintageCeramicaL.jpg

Vridringen är så sexig! Det som stoppat mig hittills är avsaknaden av applicerade index.
Hjälp mig, ska jag slå till eller titta på annat?
Grymt snygg! Kom ihåg att klockor tar så liten plats att man kan ha precis hur många som helst ;)
 

LennyK

Panerai
Efter att ha sålt tidigare nämnda Borealis Bull Shark, så letar jag efter ett substitut innan jag får tag på en svart.
Jag hoovrar med fingret på avtryckaren på denna:
Squale30AtmosGMTVintageCeramicaL.jpg

Vridringen är så sexig! Det som stoppat mig hittills är avsaknaden av applicerade index.
Hjälp mig, ska jag slå till eller titta på annat?
Ja den där var verkligen inte dum! Jag gillar den. Ps hur svårt är det att lösa en svart bullshark, finns det nåt på ebay?
 
Topp