• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Snabb leverans, skickades från Newcastle med DHL igår förmiddag! :)
Packade upp lite snabbt i bilen när jag hade hämtat paketet så ursäkta bildkvalitén:
20180522_172024.jpg

20180522_172045.jpg

20180522_172657.jpg

Kom hem och var tvungen att testa på nato:
IMG-20180522-WA0013.jpeg

Och ett litet lume-shot:
20180522_175219.jpg

Gillar den såhär långt.
Perfekt storlek för min smak!
Känns gedigen.
Gummibandet var som det sägs väldigt behagligt och inte alls så tjockt som många andra utan ganska tunnt och väldigt följsamt.
Kör på natoband nu som jag är van vid ett tag så får jag utvärdera gummit mer senare.
För mig känns detta som ett prisvärt alternativ till t.ex Certina DS Action.

Ha en fin kväll alla som hänger i denna trevliga tråden! :)
 

Hjelm

Rolex
Snabb leverans, skickades från Newcastle med DHL igår förmiddag! :)
Packade upp lite snabbt i bilen när jag hade hämtat paketet så ursäkta bildkvalitén:
20180522_172024.jpg

20180522_172045.jpg

20180522_172657.jpg

Kom hem och var tvungen att testa på nato:
IMG-20180522-WA0013.jpeg

Och ett litet lume-shot:
20180522_175219.jpg

Gillar den såhär långt.
Perfekt storlek för min smak!
Känns gedigen.
Gummibandet var som det sägs väldigt behagligt och inte alls så tjockt som många andra utan ganska tunnt och väldigt följsamt.
Kör på natoband nu som jag är van vid ett tag så får jag utvärdera gummit mer senare.
För mig känns detta som ett prisvärt alternativ till t.ex Certina DS Action.

Ha en fin kväll alla som hänger i denna trevliga tråden! :)
Riktigt fräsch. Grattis!
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Snabb leverans, skickades från Newcastle med DHL igår förmiddag! :)
Packade upp lite snabbt i bilen när jag hade hämtat paketet så ursäkta bildkvalitén:
20180522_172024.jpg

20180522_172045.jpg

20180522_172657.jpg

Kom hem och var tvungen att testa på nato:
IMG-20180522-WA0013.jpeg

Och ett litet lume-shot:
20180522_175219.jpg

Gillar den såhär långt.
Perfekt storlek för min smak!
Känns gedigen.
Gummibandet var som det sägs väldigt behagligt och inte alls så tjockt som många andra utan ganska tunnt och väldigt följsamt.
Kör på natoband nu som jag är van vid ett tag så får jag utvärdera gummit mer senare.
För mig känns detta som ett prisvärt alternativ till t.ex Certina DS Action.

Ha en fin kväll alla som hänger i denna trevliga tråden! :)
Riktigt fin, grattis!! Känner igen känslan att inte ens kunna hålla sig hem från utlämningsstället utan man bara MÅSTE öppna den så fort man satt sig i bilen, underbart!
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Snabb leverans, skickades från Newcastle med DHL igår förmiddag! :)
Packade upp lite snabbt i bilen när jag hade hämtat paketet så ursäkta bildkvalitén:
20180522_172024.jpg

20180522_172045.jpg

20180522_172657.jpg

Kom hem och var tvungen att testa på nato:
IMG-20180522-WA0013.jpeg

Och ett litet lume-shot:
20180522_175219.jpg

Gillar den såhär långt.
Perfekt storlek för min smak!
Känns gedigen.
Gummibandet var som det sägs väldigt behagligt och inte alls så tjockt som många andra utan ganska tunnt och väldigt följsamt.
Kör på natoband nu som jag är van vid ett tag så får jag utvärdera gummit mer senare.
För mig känns detta som ett prisvärt alternativ till t.ex Certina DS Action.

Ha en fin kväll alla som hänger i denna trevliga tråden! :)
Cool, stort grattis.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Snabb leverans, skickades från Newcastle med DHL igår förmiddag! :)
Packade upp lite snabbt i bilen när jag hade hämtat paketet så ursäkta bildkvalitén:
20180522_172024.jpg

20180522_172045.jpg

20180522_172657.jpg

Kom hem och var tvungen att testa på nato:
IMG-20180522-WA0013.jpeg

Och ett litet lume-shot:
20180522_175219.jpg

Gillar den såhär långt.
Perfekt storlek för min smak!
Känns gedigen.
Gummibandet var som det sägs väldigt behagligt och inte alls så tjockt som många andra utan ganska tunnt och väldigt följsamt.
Kör på natoband nu som jag är van vid ett tag så får jag utvärdera gummit mer senare.
För mig känns detta som ett prisvärt alternativ till t.ex Certina DS Action.

Ha en fin kväll alla som hänger i denna trevliga tråden! :)

Riktigt bra! Har inte lagt märke till de lite mer aggressiva siffrorna i bezeln, kolla 3:an i 30 :cigar:

Plus Quartz är gött :)
 

LennyK

Panerai
Snabb leverans, skickades från Newcastle med DHL igår förmiddag! :)
Packade upp lite snabbt i bilen när jag hade hämtat paketet så ursäkta bildkvalitén:
20180522_172024.jpg

20180522_172045.jpg

20180522_172657.jpg

Kom hem och var tvungen att testa på nato:
IMG-20180522-WA0013.jpeg

Och ett litet lume-shot:
20180522_175219.jpg

Gillar den såhär långt.
Perfekt storlek för min smak!
Känns gedigen.
Gummibandet var som det sägs väldigt behagligt och inte alls så tjockt som många andra utan ganska tunnt och väldigt följsamt.
Kör på natoband nu som jag är van vid ett tag så får jag utvärdera gummit mer senare.
För mig känns detta som ett prisvärt alternativ till t.ex Certina DS Action.

Ha en fin kväll alla som hänger i denna trevliga tråden! :)
Klart brutal. Grattis !
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Riktigt bra! Har inte lagt märke till de lite mer aggressiva siffrorna i bezeln, kolla 3:an i 30 :cigar:

Plus Quartz är gött :)

Ja det har du rätt i!
Det är detaljerna som gör't. :hungry:

Quartzare är inte så dumt och det ena behöver ju inte utesluta det andra!
Har haft någon tanke som jag inte lyckats fullfölja än men att jag ska ha en liten samling klockor för olika sammanhang och då är detta ju en bra reseklocka som alltid tickar på att ha med på diverse äventyr.

Dock tenderar alla köp att bli tooliga dykare ändå... Men jag fantiserar om att mixa upp med någon typ av field-watch" och gärna en chronograph med meca-quartz. :)
 

Katarsis

Omega
Nu har jag kikat lite på min nya Geckota C1 Racing Chrono, Panda-style, som damp ned i brevlådan igår. Jag kan börja med att säga att jag alltid har svårt med nya klockor som inte är har den mer rundade och bulligare Panerai-versionen av boett, så när det händer så är det ett ypperligt tillfälle att köpa klockan av mig för jag funderar redan på att sälja den vidare :)

Nu är ju inte C1:an sådär jättelångt ifrån, men det är ett antal saker med den som jag hade önskat vore lite annorlunda. Ett exempel är bredden på bandhornen, som är yttepytte, jämfört med exempelvis Longines Heritage 1973 och Heuer Camaro. Det gör att klockan inte ger ett speciellt stort avtryck på armen, lite för lite helt enkelt. Den skiljer sig redan från de båda nämnda inspiratörerna/konkurrenterna med att hela boetten är mycket tunnare, så med det här så blir det inte mycket kvar :) Bandhornen är lite avrundade förvisso, vilket gör att den sitter bättre på armen, men tyvärr är resten av boetten alltför fyrkantig. Jag vet inte riktigt vilken skärning som gör det, men det känns mer som att ha en helt kvadratisk (kubistisk :D) klocka på armen än de andra klockorna. Mjukheten i boettformen som exempelvis en Panerai Ferrari (klicka på den här förresten, grym bild) innehar, finns alltså inte alls i den här. En annan grej som stör är att glaset ger lite mer reflektioner än vad jag hade hoppats, det gör det väldigt coolt i vissa vinklar och oläsbart i andra :)

Vad är bra då? :D Skruvkrona = vattentålig nog. Bra kronografknappar. Tjockleken är bra, som sagt. Tavellayouten är precis perfekt (synd bara att glaset gör att man inte får riktigt rätt tjong i det). Skönt med mecaquartz ... bara att plocka i lådan och gå iväg med. Bandet som kom med är bra också, men den satt avsevärt mycket bättre på Geckotas egna sätesbältesNATO. :cool:

Kommer jag behålla den? Hmmm. Svårt. Väldigt svårt. :arghh:

Här kommer en liten gif som får avsluta den här mini-recensionen.
ezgif-6-d3a905f9cc.gif

Mycket trevlig.
 

Katarsis

Omega
Kört Bull Sharken jag köpte av @Birchgrove idag. Det är nog den snyggaste klockan jag ägt, efter Alpinisten på Strapcode länk.

Så mycket att gilla; färgen, gilt visare och index med riktigt skarpa kanter, den feta kronan och det kupade glaset med sin blåtonade AR.

Det är bara synd att den är modernt stor och att låset är lite väl kraftigt för mina sparrishandleder. Men jag tror jag kan vänja mig.
840B3E8B-68AE-4656-BB4E-ADE0FEF4E7BE.jpeg

Denna gillade jag.
Hur stor är den? Jag har ganska grova handleder och tycker att under 44mm ser ut som dinkey toy-klockor på mig.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Ja det har du rätt i!
Det är detaljerna som gör't. :hungry:

Quartzare är inte så dumt och det ena behöver ju inte utesluta det andra!
Har haft någon tanke som jag inte lyckats fullfölja än men att jag ska ha en liten samling klockor för olika sammanhang och då är detta ju en bra reseklocka som alltid tickar på att ha med på diverse äventyr.

Dock tenderar alla köp att bli tooliga dykare ändå... Men jag fantiserar om att mixa upp med någon typ av field-watch" och gärna en chronograph med meca-quartz. :)

I teorin är min tanke att:
- en dykare
- en kronograf
- en dress
- och en ”militär” vore optimalt. Men i praktiken används och köps mest dykare. De andra ligger mest i lådan (har dock en dress, bra att ha) :)
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
I teorin är min tanke att:
- en dykare
- en kronograf
- en dress
- och en ”militär” vore optimalt. Men i praktiken används och köps mest dykare. De andra ligger mest i lådan (har dock en dress, bra att ha) :)

Vi tänker i liknande banor. :)
Jag gillar Hamilton khaki field automatic 38mm och tänker att iallafall med silvrig tavla kan den nästan komma undan som dressklocka oxå. :p
H70455553.png h70455533.png
Det enda jag tycker att den saknar är skruvkrona...
Sorry for OT men har någon tips på liknande micros? ;)
 
Senast ändrad:

Zandibar

Cartier
Maens nya kickstarterdykare med ETA 2824-2 med vit urtavla också
https://www.maenwatches.com/products/hudson-automatic-ghost-white
Hmm.. Maen låter bekant, har de inte gjort några quartzare som bashades riktigt hårt här när de försökte marknadsföra dem i smyg? ^^

Hur som helst har de verkligen steppat upp sitt game känns det som! Kan lätt tänka mig betala för en 38mm i svart för vintage-viben :) Men lär spara min hunger till Benarus, de ska släppa 47mm (perverst jag vet) :)
 

M3lk3r

Omega
Hmm.. Maen låter bekant, har de inte gjort några quartzare som bashades riktigt hårt här när de försökte marknadsföra dem i smyg? ^^

Hur som helst har de verkligen steppat upp sitt game känns det som! Kan lätt tänka mig betala för en 38mm i svart för vintage-viben :) Men lär spara min hunger till Benarus, de ska släppa 47mm (perverst jag vet) :)
Det har jag missat! Ska söka upp det :)
 

Case

Panerai
Jomen det är en skön klocka i rätt storlek. Klockan är lite ”rough” gjord men lite skarpa/vassa kanter och hård borstning men gillar det. Priset känner jag är lite i överkant men du får mycket klocka, coolt urverk, safirglas etc. Liten nackdel är WR 50m men det är ju heller ingen dykare vi talar om. Läsbarheten av displayerna kan vara dålig också vid visst ljus. Annars är jag nöjd, utseendemässigt snygg och som sagt bra storlek.
5FF90AEC-F5A2-4FB2-991D-47C9D47254BC.jpeg
182BCA9D-D790-4A6F-B053-64A353FCDA4E.jpeg
DC782EC9-DEAF-4992-9544-80C7C4E3F16F.jpeg
94378B1E-1513-4110-A52A-65F95C81C43A.jpeg
C8871FDD-116E-40F1-A796-57C43F078FFC.jpeg

Försök komma ihåg!!
Föll den dig i smaken?
Det är en Butler OOOI enligt citatet ovanl.
 
Topp