• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Musse Piggklockor (inkl övriga tecknade figurer)

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Den här ligger på eBay. Jag har inte utrymme just nu men kanske någon annan som är intresserad?
http://m.ebay.co.uk/itm/NUMBER-NINE-JAM-HOME-MADE-MICKY-WATCH-/251597478663?hash=item3a9460db07:g:3egAAOxy2CZTbspa&_trkparms=pageci%3A366d242b-6b1f-11e7-921e-74dbd1802f03%7Cparentrq%3A51d8c09615d0a884c133d0dbffe3153e%7Ciid%3A8
IMG_0308.JPG
 

MAGNETO

Omega
Har sett liknande med nickande huvud. Det är enda anledningen till att köpa en Applewatch... att ha Musse som stampar takten med foten ha ha
Jo den till Applewatch har jag sett. Klockren! Jag fick ett ryck att skaffa min musseklocka efter att ha tittat lite för mycket på Da Vinci-koden. Haha. Ville först köpa en vintage men insåg att jag inte var tillräckligt insatt i hur det fungerade med service osv. så det fick bli en ny för några hundralappar på eBay istället.
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Vad är grejen med musse pigg på tavlan? Oinsatt i grejen.
Grejen är att man i alla tider tagit kvalitetsur och målat eller klistrat dit Musse pigg. Vilket gör man kan hitta ett fint exemplar för småpengar.
För mig personligen så tänke jag att en Musse pigg Rolex är för den som redan har allt. Sen är det ju kul med något annorlunda och lite färg på tavlan.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Grejen är att man i alla tider tagit kvalitetsur och målat eller klistrat dit Musse pigg. Vilket gör man kan hitta ett fint exemplar för småpengar.
För mig personligen så tänke jag att en Musse pigg Rolex är för den som redan har allt. Sen är det ju kul med något annorlunda och lite färg på tavlan.
Är det inte factory made så kan det ju kvitta. Klistermärken finns överallt.
 

Writer136

Panerai
Grejen är att man i alla tider tagit kvalitetsur och målat eller klistrat dit Musse pigg. Vilket gör man kan hitta ett fint exemplar för småpengar.
För mig personligen så tänke jag att en Musse pigg Rolex är för den som redan har allt. Sen är det ju kul med något annorlunda och lite färg på tavlan.

Ah jag förstår. Men varför just Musse Pigg? Är ju inte alls lika vanligt med andra figurer.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Starten på ett gtg för några månader sedan började i en klockaffär med ett vintageyttre. Väl därinne, öppnade urmakaren asken till sin egna samling, små vackra unika ur från början av seklet som varsamt hade fått vila i ett kassaskåp för att bara fått komma ut och avnjutas vid speciella tillfällen. I den stämningen hittade jag en dammig ask med disney-logga. Den inspirerar tanken till det glada 60-talet med Oh Happy Days och American Grafitti. Efter en snabb förhandling köpte jag den, bara för att klockan gör mig glad, något en klocka i hundratusenkronorsklassen inte lyckas med.
IMG_6846.JPG
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Starten på ett gtg för några månader sedan började i en klockaffär med ett vintageyttre. Väl därinne, öppnade urmakaren asken till sin egna samling, små vackra unika ur från början av seklet som varsamt hade fått vila i ett kassaskåp för att bara fått komma ut och avnjutas vid speciella tillfällen. I den stämningen hittade jag en dammig ask med disney-logga. Den inspirerar tanken till det glada 60-talet med Oh Happy Days och American Grafitti. Efter en snabb förhandling köpte jag den, bara för att klockan gör mig glad, något en klocka i hundratusenkronorsklassen inte lyckas med.
IMG_6846.JPG
Ja!! Man kan inte bli annat av en Musse klocka. Jag kör min idag också.
 
Topp