• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Musse Piggklockor (inkl övriga tecknade figurer)

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Nej, det är väl nästan inga av dessa som har gjorts av originaltillverkaren men gillar man klockan så spelar det inte så stor roll.
Jag tycker du är ganska roande, så arg, så väldigt arg...
Löjlig du är, ser inte ens ett spår av argsinthet här ovan. Ska vi däremot återgå till klockor är det tyvärr många GP-märkta ur som är tillverkade av GP.
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
IMG_0344.JPG

Ooh
 
Senast ändrad:

Fredgusta

Panerai
Nej, tyvärr inte, men han är ju en av dom första tecknade kararaktärerna. Men @Aurum kanske vet mer?

Edit: hittade denna http://blog.watchdoctor.biz/2017/06/05/history-of-the-mickey-mouse-watch/

Hmm ja det gå lite mer ljus på saken. Men tänker mig mer varför det är så populärt och inte alls ovanligt att se musse på Rolex/AP/Omega klockor. Jag menar någonstans måste Apple fått intrycket av att de skulle skaffa en musse-tavla också för att det blev "a thing" någon gång.
 

Psykel

Patek
Hmm ja det gå lite mer ljus på saken. Men tänker mig mer varför det är så populärt och inte alls ovanligt att se musse på Rolex/AP/Omega klockor. Jag menar någonstans måste Apple fått intrycket av att de skulle skaffa en musse-tavla också för att det blev "a thing" någon gång.
Skulle tippa på att det är Disney som pumpat in pengar i klockindustrin för att få sin karaktär tryckt på tavlorna hos dom olika tillverkarna. Musse Pigg är ju trots allt en populär karaktär.
 

Fredgusta

Panerai
Skulle tippa på att det är Disney som pumpat in pengar i klockindustrin för att få sin karaktär tryckt på tavlorna hos dom olika tillverkarna. Musse Pigg är ju trots allt en populär karaktär.
Jo så kan det vara men det måste också finnas en marknad för det. Personligen tycker jag det är skit fult med en tecknad karaktär på en DJ-tavla eller RO-tavla. Men antar det alltid finns dom som vill sticka ut.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Någon som vet det historiska svaret till varför musse pigg är så populärt bland schweiziska klockor?
Finns inte så många? Enda kända jag kommer på är Ingersoll och Timex? De flesta är gjorda i efterhand för att det är en känd seriefigur från Disney.

Edit, och de är ju inte schweiziska...
 
Senast ändrad:
Topp