• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Musse Piggklockor (inkl övriga tecknade figurer)

Oron

Panerai
Numera Dotterns
image.jpg
Musse Pigg... Inköpt på Disneyland Florida av mig 1995... Första batteribytet för två veckor sedan, den överlevde 23 år i dvala.
 

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Utmärkt då får jag vara med i fortsättningen också :D
Jo så här ligger det till:
Efter som jag inte riktigt hittade precis min "Sweetspot" till salu inom området musseklockor så håller jag på att fila igång ett eget projekt.
-Det kommer bli Sub baserat
-Det kommer inte vara AM delar
-Just nu har jag skissat upp det i photoshop
-Har lagt ut för offerter om var man kan få det gjort och diskuterar detta just nu.
-Jag kommer inte lägga ut någon teaser än, då det är så jäkla coolt att jag blir lite orolig.:p

Pros:
-Jag får det jag behöver
-På en klocka jag vill ha och kommer använda mycket
-Det kan bli skapligt billigt

Cons:
-Det kan bli jäkligt dyrt
-Det är svårt att hitta kvalitet

Så kontentan blir att mycket av priset styrs ju av Subens inköpspris. Givetvis blir den inte ny, men lägger man pengar på modden så får det inte vara skit heller.
Nu kan man väl säga att spannet är någonstans mellan 45-75k så minst hela arbetskostnaden går att jobba in där.
Och ur ett service perspektiv så lär jag nog ta en service samtidigt om den är äldre.
Men där i ligger nog knäck frågan att välja en lagom sub :cool:

Och anledningen att jag frågade om hela "musse" familjen ingår....beror på att när jag satt och provade olika configs så hittade jag en så jäkla perfekt långben....som bara satt som en smäck. Så nu är frågan om det ska bli långben och musse tillsammans på en tavla...eller om det blir för rörigt?
Men lugn bara lugn, ni kommer få ge er input snart

Uppdates vill follow
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Utmärkt då får jag vara med i fortsättningen också :D
Jo så här ligger det till:
Efter som jag inte riktigt hittade precis min "Sweetspot" till salu inom området musseklockor så håller jag på att fila igång ett eget projekt.
-Det kommer bli Sub baserat
-Det kommer inte vara AM delar
-Just nu har jag skissat upp det i photoshop
-Har lagt ut för offerter om var man kan få det gjort och diskuterar detta just nu.
-Jag kommer inte lägga ut någon teaser än, då det är så jäkla coolt att jag blir lite orolig.:p

Pros:
-Jag får det jag behöver
-På en klocka jag vill ha och kommer använda mycket
-Det kan bli skapligt billigt

Cons:
-Det kan bli jäkligt dyrt
-Det är svårt att hitta kvalitet

Så kontentan blir att mycket av priset styrs ju av Subens inköpspris. Givetvis blir den inte ny, men lägger man pengar på modden så får det inte vara skit heller.
Nu kan man väl säga att spannet är någonstans mellan 45-75k så minst hela arbetskostnaden går att jobba in där.
Och ur ett service perspektiv så lär jag nog ta en service samtidigt om den är äldre.
Men där i ligger nog knäck frågan att välja en lagom sub :cool:

Och anledningen att jag frågade om hela "musse" familjen ingår....beror på att när jag satt och provade olika configs så hittade jag en så jäkla perfekt långben....som bara satt som en smäck. Så nu är frågan om det ska bli långben och musse tillsammans på en tavla...eller om det blir för rörigt?
Men lugn bara lugn, ni kommer få ge er input snart

Uppdates vill follow
ha ha, underbart!! kul med en nörd till, vi kommer att bli bra vänner du och jag!
 
Topp