• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Nezumi..

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Har uppmärksammats om att det är fler än jag här på forumet som skaffat sig en Nezumi. Dessa fräcka och minst sagt prisvärda ur, tycker jag definitivt förtjänar en egen tråd.

Länk till hemsida om någon vill kolla upp dem : https://www.nezumistudios.com/

Jag föll för Chronographen Corbeau med grön tavla, Gillade speciellt den flerfärgade subsekunden till vänster. Har även Nezumis länk, men ska nöta in natot först.
Nog med prat här kommer lite bilder.

IMG_20191117_135311.jpg
IMG_20191117_135302.jpg
IMG_20191115_171005.jpg

IMG_20191116_145955.jpg
IMG_20191116_115901.jpg
 

DrDre

Patek
Jag har aldrig hört om märket tidigare så jag tog en titt på sidan. Väldigt snygg design och det verkar vara en rimligt pris utifrån kvaliteten. Hyggligt urverk (Seiko) också, förmodar jag.
 

LordTTK

Omega
2-Faktor
Såg faktiskt helt ok ut, och inga fantasi priser heller.
Men blir tyvärr inget köp för mig har precis bokat en annan svensk klocka ;)
 

HSK

Patek
2-Faktor
Urbildningsradion har ett avsnitt med nezumi studios.
Jag lyssnade på det när det kom och tyckte att grundaren hade en väldigt skön inställning. Han verkar ha ett genuint intresse och valde medvetet att hålla nere priserna så att de skulle vara tillgängliga för vem som helst vilket är fint. Givetvis finns det även ett vinstintresse och i och med quartz får de så klart betydligt större marginaler än om de använt ett mekaniskt verk men ändå.

Snygg, prisvärd och verkar hålla bra kvalitet enligt kommentarer på forumet. Extra kul att det är ett svenskt märke dessutom! :)
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Jag lyssnade på det när det kom och tyckte att grundaren hade en väldigt skön inställning. Han verkar ha ett genuint intresse och valde medvetet att hålla nere priserna så att de skulle vara tillgängliga för vem som helst vilket är fint. Givetvis finns det även ett vinstintresse och i och med quartz får de så klart betydligt större marginaler än om de använt ett mekaniskt verk men ändå.

Snygg, prisvärd och verkar hålla bra kvalitet enligt kommentarer på forumet. Extra kul att det är ett svenskt märke dessutom! :)

Dykren har ju faktiskt mekaniskt verk. Är väl chronon som har ett mecha-quartz? Jag som ej kan verk, vet ej riktigt vad det innebär men lät som någon hybrid. Lyssnade också på avsnittet och blev ännu mer sugen då :D xtra. Kul med ROsa Panter
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
OK, kanske inget fel i sig men lite enkelspårigt. Och sedan gillar jag själv inte Chrono. Men det är ju jag det :)

Annars verkar dom fina! Jag gillar ju å andra sidan quartz...
 
Topp