• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Padel (Padeltennis)

ozzyozzy

Cartier
Jo absolut det är ett mycket lätt och trevligt rack dock saknar jag det sista trycket vid smash 😊. Skulle vilja säga att min spelstil varierar beroende på vilka jag möter. Så både offensivt och defensivt. Utifrån MATCHi skalan så nivå 7. Tycker dock inte att detta rack är svårspelat alls utan gick snabbt att lära känna. Ska spela turnering imorgon så blir att ta med Babolat Viper Air racket samt mitt nya NOX AT10 Genius 18K men får se vilket som får bli mainracket för morgondagen 🤷🏻‍♂️😁.
Tack för bra svar! Då är du på en ngt högre nivå än mig men låter som att jag ska testa det iaf 👍🏻
 

livinl0ud

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Helt okej start på dagen, blev en 2:a plats på första turneringen någonsin. Ledde i finalen och sedan kom mina hjärnspöken och alldeles för mycket slarv men men 🤷🏻‍♂️.
564F2CF4-DF00-4385-A01A-63E3ACC90125.jpeg
 

Lindrothh

Cartier
Finns det möjligen ett gäng i nivå 6+ som kan tänka sig ta med en vilsen Lundastudent som sommarjobbar i Stockholm på lite padel? Börjar sakna banan!

Är belägen i Vasastan men jobbar i Solna, om de plasterna tillför något för utvärdering:)
 

PeterYavuz

Omega
2-Faktor
Hej alla

Har idag ett Head Alpha PRO som är rätt så använt och funderar på att köpa ett Head Gravity Pro istället. Är det någon som har erfarenhet av Gravity racket? Kan tänka mig att köpa ett likadant igen, men det känns så tråkigt att göra så :bag:

Vad säger ni som kör med Alpha? Är Gravity rätt väg att gå?

Slänger med bild på vilka rack jag menar.
Tack för ett grymt forum

/Peter
 

Bilagor

  • 7B2B53B7-D8BE-4F25-8762-53F429172E73.png
    7B2B53B7-D8BE-4F25-8762-53F429172E73.png
    64.2 KB · Visningar: 7
  • CD35A18A-9356-481A-94A9-20476AB49B46.png
    CD35A18A-9356-481A-94A9-20476AB49B46.png
    68.5 KB · Visningar: 6

stigge

Omega
2-Faktor
Någon som provat RS sport Rialto PRO Caye?
4BB934DE-46CA-4F7C-B8D9-3243984BA96D.jpeg


Lirar idag med Adidas Adipower Ctrl 2,0 och tittar på nytt rack
Mer kontrollspel än kraft är min spelstil.
Nya Adidasracken verkar trevliga men lite väl högt pris.
 

marw

Panerai
2-Faktor
Någon som provat RS sport Rialto PRO Caye?
4BB934DE-46CA-4F7C-B8D9-3243984BA96D.jpeg


Lirar idag med Adidas Adipower Ctrl 2,0 och tittar på nytt rack
Mer kontrollspel än kraft är min spelstil.
Nya Adidasracken verkar trevliga men lite väl högt pris.
Inte lirat men det lilla jag hört så positivt. Kolla fb gruppen padelracket recensioner finns tråd där. Observera att det finns rabattkod på 20% på rs om du ska beställa där.
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Jag spelade 4-6ggr i veckan i säker 6-7år...
Under pandemin så var det mer 6ggr i veckan... till slut pallade inte ryggen och knä.
Haft skador till och från sedan något år tillbaka, men nu har jag börjat pre-/rehabba och börjat komma tillbaka en del på banan.
Fan vad kul det.
 

Bottega

Cartier
Jag spelade 4-6ggr i veckan i säker 6-7år...
Under pandemin så var det mer 6ggr i veckan... till slut pallade inte ryggen och knä.
Haft skador till och från sedan något år tillbaka, men nu har jag börjat pre-/rehabba och börjat komma tillbaka en del på banan.
Fan vad kul det.

vad kostade det i sin peak att spela 6gr per vecka? Har hört att det är typ 400 spänn per person för padel per timme? 2400 / vecka + material?
 

mofo

Audemars
2-Faktor
vad kostade det i sin peak att spela 6gr per vecka? Har hört att det är typ 400 spänn per person för padel per timme? 2400 / vecka + material?
Vi snackar Skånepriser här så inga överpriser :)
Men det kostade Mig ca 120-180 per tillfälle.. (1.5h)
Men jag hade en rätt bra friskvård också via jobb.. 5K
Sen hade de ett tillfälle där de dubbla alla insättningar man gjorde.. så hade 10K i "padel-pengar" :)
 
Topp