Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är oxå inne i en fas där jag fastnat för klockor med bra läsbarhet… gubbafasoner![]()
Snart 1 månad där man bara kört Expy. Uppskattar läsbarheten mer och mer.
Haha håller med dig, gubbfasoner, men för smidigt och skönt att snabbt kunna läsa tidenÄr oxå inne i en fas där jag fastnat för klockor med bra läsbarhet… gubbafasoner![]()
Passa er så ni inte börjar köpa 47mm Paneraier snart...Haha håller med dig, gubbfasoner, men för smidigt och skönt att snabbt kunna läsa tiden.
Tycker inte 36 såg litet ut om det är vad du har på bilden, men det är också en vanesak. Är du mer van och bekväm med 40mm ska du givetvis köra på det.Nu provade jag Explorer i butik. Men 36 mm kändes alldeles för litet och 40 mm satt faktiskt bra! Men bärs tex 114270 större än 124270? Nu blev jag rådvill kring vad jag ska införskaffa! 36 mm tycker jag är litet men kan fungera på rätt modeller, men jag är van med 40 mm. Men hade verkligen siktet inställt på en 36:a Explorer.
Tror det är 40mm han har där för jag håller med dig, större än det där hade sett sämre ut och jag tycker också det där var braTycker inte 36 såg litet ut om det är vad du har på bilden, men det är också en vanesak. Är du mer van och bekväm med 40mm ska du givetvis köra på det.
Bra handleder om det där är 40mmTror det är 40mm han har där för jag håller med dig, större än det där hade sett sämre ut och jag tycker också det där var bra![]()
Haha tack! Det är 40 mm på bilden, sorry jag var otydlig. Jag tyckte den satt bra men trodde jag skulle tycka den var stor. Men har också 18,5 cm handleder…Bra handleder om det där är 40mm.
Är inte så lång lug to lug på 40mm så den bärs rätt snällt ändå så till och med jag ”klarar av” att bära den med mina 17cm även om jag tycker 36mm ser bättre utBra handleder om det där är 40mm.
Du ska nog definitivt köra 40, sitter som 36 sitter på mina 16cm handleder.Provade även OP i 41. Inte helt fel men inte alls samma känsla.
Man ska aldrig säga aldrig!Passa er så ni inte börjar köpa 47mm Paneraier snart...![]()
Känner mig nödd och tvungen att påpeka att 40 mm i dessa klassiska modeller ser alldeles för stort ut på dina handleder.Provade även OP i 41. Inte helt fel men inte alls samma känsla.
Det är precis det jag behöver höra! Men jag tyckte att 124270 bars för litet. Är skillnaden stor mot 114270?Känner mig nödd och tvungen att påpeka att 40 mm i dessa klassiska modeller ser alldeles för stort ut på dina handleder.
Jag tror också att 36mm inte kommer se tokigt ut, snarare mer stilfullt och klassiskt.Det är precis det jag behöver höra! Men jag tyckte att 124270 bars för litet. Är skillnaden stor mot 114270?
Smaken är såklart som baken. Du ska välja den du trivs bäst med men alltid lite kul att även se andra våndas över beslutet om vilken som passar bäst.Det är precis det jag behöver höra! Men jag tyckte att 124270 bars för litet. Är skillnaden stor mot 114270?
Nu provade jag Explorer i butik. Men 36 mm kändes alldeles för litet och 40 mm satt faktiskt bra! Men bärs tex 114270 större än 124270? Nu blev jag rådvill kring vad jag ska införskaffa! 36 mm tycker jag är litet men kan fungera på rätt modeller, men jag är van med 40 mm. Men hade verkligen siktet inställt på en 36:a Explorer.
Helt riktigt. I början på mitt klockintresse var min ”lilla nätta” klocka en Hamilton khaki king (Ø40mm L2L: 50mm) den satt prefekt tyckte jag då. Nu föredrar jag 34mm och L2L under 44mm.Man måste givetvis utgå från egna preferenser och fysik. Dock är den initiala reaktionen, speciellt om man kommer från en klocka 40+, ofta att man visuellt upplever storleken som liten. Efter ett tag är det dock förmodligen den klocka du bär mest. Otroligt fin och skön storlek. Klassiskt som alltid passar.
Efter att ha provat (och i ett fall) ägt båda så skulle jag säga att 114270 bärs och upplevs något större än 124270.Det är precis det jag behöver höra! Men jag tyckte att 124270 bars för litet. Är skillnaden stor mot 114270?
I hear you, från öppna förskolanMan ska aldrig säga aldrig!
För min del har att göra med vart jag befinner mig i livet. Småbarn och full fart på jobbet.
Behöver GADA-klockor där man kan läsa av tiden snabbt ur kass vinkel pga barn överallt.
De ska tåla söl, spya och smuts. Lume och också viktigt så man kan se klockan vid läggning.
Som alltid med denna hobby tar man det lite för långt. Snar är hela samlingen svarta urtavlor, ok till bra lume samt hög kontrast mellan tvala och index/visare.![]()
Men nu snackar vi 124270 va? Otrolig oavsettI hear you, från öppna förskolan
![]()
Ja det stämmer, 124270.Men nu snackar vi 124270 va? Otrolig oavsett![]()