• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Jag kör en skamlös dubbelpost (typ) från Explorers Club-tråden. Explorern i sitt rätta element.

IMG_1937.jpeg

Idag åkte 224270 ut och återigen är jag tillbaka på en 114270, provade även en 124270 men tycker det är mer liv i dom äldre. Jag gillade även 40mm men tillslut så kom jag fram till att den kändes för stor, inte på handleden men i förhållande till övriga klockor jag har, ex så kändes det som jag bytte till en mindre klocka när jag tog på mig 16600 pga så mkt tavla. Men nu är ordningen återställd och allt känns fantastiskt 🙂
IMG_1322.jpeg

Senast ändrad:
Jag förstår att det är en retorisk fråga, men för mig är svaret nej. Jag har haft min explorer i över sju år nu och den ligger garanterat på över 200 dagars användning per år. Den följer verkligen med på allt.

IMG_1682_jpg.jpeg
Är nog där jag landar med, haft min i säkert 5år. Ska bara se till att fixa Explorers club också…..

Mitt Explorer utforskande började med 40mm. Men sålde den pga den kändes för stor för mig. Blev inte en lika stilren i 36 men en som ändå intressant på ett annat sätt.

IMG_1373.jpeg

Bilagor

• IMG_5588.jpeg
    IMG_5588.jpeg
    480 KB · Visningar: 10
  • IMG_5568.jpeg
    IMG_5568.jpeg
    465.5 KB · Visningar: 11
  • IMG_5566.jpeg
    IMG_5566.jpeg
    365.5 KB · Visningar: 11
  • IMG_5565.jpeg
    IMG_5565.jpeg
    366.3 KB · Visningar: 11
114270 som fått stanna ända sedan jag fick den som delbetalning i en annan klockaffär för flera år sedan. Har börjat bli sugen på att sälja och köpa en vittavlad 16570 istället. Eller kanske en 16600.

Men 36mm är ju för jäkla smutt alltså. Och insåg nu att det kanske är den Rolex som fått stanna längst hos mig genom åren. Svårt!

IMG_9668.jpeg

Drömmer om att äga Explorer nån dag. Men är alltid tveksam till klockor med för hög igenkänning pga eventuella stöldrisker osv.

Tycker det känns mentalt trist om man i huvudet ska behöva besluta om det är ok att bära en viss klocka på en viss plats eller inte.

Hur tänker ni på Explorer, bär man den i London, Milano, eller andra platser med rykte om sig att ha mkt stölder??

Tillbaka
Topp