• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Drömmer om att äga Explorer nån dag. Men är alltid tveksam till klockor med för hög igenkänning pga eventuella stöldrisker osv.

Tycker det känns mentalt trist om man i huvudet ska behöva besluta om det är ok att bära en viss klocka på en viss plats eller inte.

Hur tänker ni på Explorer, bär man den i London, Milano, eller andra platser med rykte om sig att ha mkt stölder??
Nu är jag inte ute och reser så mycket längre men jag personligen skulle inte känna mig orolig över att ha på mig en Explorer på grund av stöldrisken. Känns inte som den har så hög igenkänning, och en av fördelarna med den tycker jag är att den inte sticker ut så mycket men samtidigt funkar till allt.

Sen tänker jag att det där mycket handlar om en själv. Känner du dig orolig över stöld/rånrisk kommer du ju gå runt och ha det i bakhuvudet. Personligen känner jag mig inte orolig över det, inte ens när jag rest med Explorern. Det har inte varit nåt jag tänkt på när jag varit iväg. Så även om själva stöldrisken kanske är objektiv så blir hur man förhåller sig till det och hur det påverkar en subjektivt

Drömmer om att äga Explorer nån dag. Men är alltid tveksam till klockor med för hög igenkänning pga eventuella stöldrisker osv.

Tycker det känns mentalt trist om man i huvudet ska behöva besluta om det är ok att bära en viss klocka på en viss plats eller inte.

Hur tänker ni på Explorer, bär man den i London, Milano, eller andra platser med rykte om sig att ha mkt stölder??
Har rest en del i olika värlsdelar med Explorer, Explorer II och Sub utan problem. Det enda man ska tänka på är samma som hemma. Dvs att om man känner att det är lite osäkert bör man ta av den. Men överlag rock on!!
Edit: enda landet jag aktivt skulle undvika att bära något av värde är Brasilien. Brukar köra Tissot där.

Har en g-shock för resor. Helt svart. Heltråkig. Sticker inte ens ut i en favela.

Explorer sticker nog minst ut av alla moderna rolex, speciellt om den sitter en bit upp på armen så den inte synd under en skjortärm. Skulle inte tveka på att bära den i London eller Milano. Lite som att ha den i Göteborg, varför i helsike skulle jag åka till Hammarkullen?

Ja det skulle jag säga. För egen del är Explorer min ständiga resklocka: dels för att den (jämfört med mina andra klockor) inte sticker ut, dels för att jag inte behöver ta av mig den om det ska badas.

Undvik bli för full eller på skumma ställen annars täcker ju hemförsäkringen upp till 80-90k om du har rätt som du betalar för.

IMG_4733.jpeg

Efter så många försök det är min tur att prova denna . Än så länge väldigt överraskad

Tillbaka
Topp