Nu är jag inte ute och reser så mycket längre men jag personligen skulle inte känna mig orolig över att ha på mig en Explorer på grund av stöldrisken. Känns inte som den har så hög igenkänning, och en av fördelarna med den tycker jag är att den inte sticker ut så mycket men samtidigt funkar till allt.Drömmer om att äga Explorer nån dag. Men är alltid tveksam till klockor med för hög igenkänning pga eventuella stöldrisker osv.
Tycker det känns mentalt trist om man i huvudet ska behöva besluta om det är ok att bära en viss klocka på en viss plats eller inte.
Hur tänker ni på Explorer, bär man den i London, Milano, eller andra platser med rykte om sig att ha mkt stölder??
Sen tänker jag att det där mycket handlar om en själv. Känner du dig orolig över stöld/rånrisk kommer du ju gå runt och ha det i bakhuvudet. Personligen känner jag mig inte orolig över det, inte ens när jag rest med Explorern. Det har inte varit nåt jag tänkt på när jag varit iväg. Så även om själva stöldrisken kanske är objektiv så blir hur man förhåller sig till det och hur det påverkar en subjektivt