• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

mmh

Panerai
2-Faktor
image.jpg
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Ha ha! Det var en jäkla kuggfråga!:happyhappy:
Kvalitetskänsla och finish på 214270 är brutalt hög. Jag tycker vi träffas för en kaffe/öl inom kort så du får klämma på båda samtidigt.
IMG_2196.JPG
Ja, det låter som en alldeles utmärkt ide :) Har faktiskt tänkt tanken att kontakta antingen dig eller min namne i Gbg (som jag vet också har en) för att klämma lite då normaltillståndet på Bergströms lagerstatus verkar vara noll på denna modell. Nu kom det dock helt andra utgifter och sålde precis min PO för det kan man väl säga, så något inköp i denna prisklass närmsta tiden blir svårt. Men det är ju inte fel att få målen och planerna definierade.
 

Shadyboy

Cartier
Köpte Explorern som komplement då en lite tåligare klocka behövdes (det var ursäkten jag använde för att övertala mig själv iaf). Inser nu hur stort misstag det var. Explorern borde kallas "Hobbydödaren". När man väljer vilken klocka man ska bära för dagen blir det typ alltid (!) Explorern annat än de fall man ska ha en G-Shock för kategorin renovering eller så pulsklockan vid löpning. Den borde helt enkelt säljas med stora varningsetiketter.
 

Karlssons

Omega
Köpte Explorern som komplement då en lite tåligare klocka behövdes (det var ursäkten jag använde för att övertala mig själv iaf). Inser nu hur stort misstag det var. Explorern borde kallas "Hobbydödaren". När man väljer vilken klocka man ska bära för dagen blir det typ alltid (!) Explorern annat än de fall man ska ha en G-Shock för kategorin renovering eller så pulsklockan vid löpning. Den borde helt enkelt säljas med stora varningsetiketter.

Haha ajdå.. Jag som är riktigt sugen på att köpa en!
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Utveckla gärna. Jag är intresserad av senaste 39mm:arn men är osäker på om prislappen riktigt kan motiveras. Bättre än Speedy alltså... utan tvekan... ?
Speedmaster är en ikonisk klocka. Men det är alltid lurigt att jämföra två så vitt skilda klockor. Om du kan motivera prisskillnaden vet ju bara du själv men jag har aldrig känt mig missnöjd med min Explorer, dock en 14270.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Frun knorrar lite grann över att hon måste ta av sig Explorern när hon duschar.
Kan man utgå ifrån att den klarar det trots att jag inte gjort något trycktest och att servicehistoriken är okänd?
Vi ska ju snart åka till Spanien och då vill hon säkert bada med den också.

IMG_1873.JPG
 

BrianFallon

KS Explorers Club
Frun knorrar lite grann över att hon måste ta av sig Explorern när hon duschar.
Kan man utgå ifrån att den klarar det trots att jag inte gjort något trycktest och att servicehistoriken är okänd?
Vi ska ju snart åka till Spanien och då vill hon säkert bada med den också.

IMG_1873.JPG
Håll den borta från vatten tills den är testad skulle jag säga, det är dumt att utmana ödet. När det väl är gjort är det bara att köra på :)
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Frun knorrar lite grann över att hon måste ta av sig Explorern när hon duschar.
Kan man utgå ifrån att den klarar det trots att jag inte gjort något trycktest och att servicehistoriken är okänd?
Vi ska ju snart åka till Spanien och då vill hon säkert bada med den också.

IMG_1873.JPG
Håller helt med föregående talare. Chansa inte. Trycktesta först.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Utveckla gärna. Jag är intresserad av senaste 39mm:arn men är osäker på om prislappen riktigt kan motiveras. Bättre än Speedy alltså... utan tvekan... ?
Speedmaster är en ikonisk klocka. Men det är alltid lurigt att jämföra två så vitt skilda klockor. Om du kan motivera prisskillnaden vet ju bara du själv men jag har aldrig känt mig missnöjd med min Explorer, dock en 14270.
Det här får väl förtydligas lite. Det är INTE frågan om att sälja min Speedy för att köpa denna. Sannolikt var det inte frågan om det för JohnZ heller. Det är ingen allmän fråga vilken av klockorna som är "bäst" utan det är från en Speedy-ägare intresserad av Exp1 till en av dom större Speedy-entusiasterna på forumet, som ju fällde uttalandet "Detta är den bästa klockan jag har. Utan tvekan." om just Exp1 :)
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Det här får väl förtydligas lite. Det är INTE frågan om att sälja min Speedy för att köpa denna. Sannolikt var det inte frågan om det för JohnZ heller. Det är ingen allmän fråga vilken av klockorna som är "bäst" utan det är från en Speedy-ägare intresserad av Exp1 till en av dom större Speedy-entusiasterna på forumet, som ju fällde uttalandet "Detta är den bästa klockan jag har. Utan tvekan." om just Exp1 :)
Aha, då är vi överens :)
 
Topp