• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
pBXsjkf2Ae3EiUT7gV38vFB5HQnjE7Bq1q4n13E0.jpg
 
God afton!
Jag har lurkat runt i den här tråden och blivit förälskad i Explorer:n och ska i framtiden köpa mig en, så min fråga är: vilka refs ska jag söka efter om jag vill ha blått lume? :)
 

JLSM

Omega
God afton!
Jag har lurkat runt i den här tråden och blivit förälskad i Explorer:n och ska i framtiden köpa mig en, så min fråga är: vilka refs ska jag söka efter om jag vill ha blått lume? :)

Referens 214270 har den blå Chromalight lumen.

Edit: Inte 100% säker men tror att alla Rolex efter 2016 har blå Chromalight lume. Nån mer insatt får gärna rätta.
 

BrianFallon

KS Explorers Club
Hoppas det är OK med en fråga i denna tråd, på 2,5 vecka går min explorer 20sekunder snabbt. Den har alltid förvarats med kronan upp när jag inte haft den på mig. Är detta vad man kan förvänta sig? eller går den för snabbt? Jag haft klockan på mig typ 85% av denna tid(dagtid).
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Hoppas det är OK med en fråga i denna tråd, på 2,5 vecka går min explorer 20sekunder snabbt. Den har alltid förvarats med kronan upp när jag inte haft den på mig. Är detta vad man kan förvänta sig? eller går den för snabbt? Jag haft klockan på mig typ 85% av denna tid(dagtid).
Vilken ref/år är det?

Slår du ut det blir det ju typ + 1.1s per dag (20 sekunder / 17 dagar). Låter ju inte särskilt dåligt?
Testa lägg den med kronan ned, eller lägga den på rygg och se om du märker skillnad.
 

soder

Cartier
Hoppas det är OK med en fråga i denna tråd, på 2,5 vecka går min explorer 20sekunder snabbt. Den har alltid förvarats med kronan upp när jag inte haft den på mig. Är detta vad man kan förvänta sig? eller går den för snabbt? Jag haft klockan på mig typ 85% av denna tid(dagtid).

När jag mätte min 14270 fick jag det till ca 3 sek fort. Tror jag fick höra det var bra. Ändå var den i stort behov av service så jag hoppas det blir bättre än så snart.

/Söder
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Hoppas det är OK med en fråga i denna tråd, på 2,5 vecka går min explorer 20sekunder snabbt. Den har alltid förvarats med kronan upp när jag inte haft den på mig. Är detta vad man kan förvänta sig? eller går den för snabbt? Jag haft klockan på mig typ 85% av denna tid(dagtid).
Trollar du eller? Läs på om Cosc...
 
Topp