• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Nic

Rolex
2-Faktor
IMG_0110.JPG
Den som inte blir sugen på att köpa en Explorer efter att ha sett den där bilden måste det vara nåt fel på. :)
 

papabear

Panerai
2-Faktor
Men måste säga att det ändå känns som att det är fler som har 39 mm än 36? I "Dagens klocka" ser jag nästan bara 214270
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Efter en lång tid av att vara OWG tyckte jag att det kunde vara trevligt att utöka klocksamlingen med ytterligare en klocka. Därför införskaffades en Glycine airman no1. En riktigt fin klocka, oxå den på 36mm, och i början användes den nästan hela tiden. Jag gillar den mkt fortfarande, men märkligt nog är det nu ändå denna klockan som får mest handledstid. o_O
DSC_0603-01.jpeg
 

P-vakten

Patek
2-Faktor

Kajjan

Cartier
2-Faktor
Beslutat mig för att detta ska bli min första Rolex, när vet man aldrig dock. Är lite osäker som många andra om man ska gå på 36 eller 39mm. Har 18cm handleder så om någon med liknande mått kanske har lite bilder med jämförelse?
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Lämnade in Fruns Explorer 14270 på Nymans i fredags.
Klockan ska vara nyservad men det finns inga papper så jag vill att de kollar upp den ordentligt.
Jag vet att de kommer klaga på tavlan som börjar krackelera lite lätt. På håll ser det nästan ut som att det är fukt på insidan av glaset. Men det är små små vita prickar.
Vad tycker ni? Ska jag byta tavla och kanske till och med polera klockan så att frugan får den riktigt fin? Det är trots allt det som hon bryr sig om.
Eller ska jag skippa alla dessa tankar?
Hade det varit min egen klocka så hade den fått vara i originalskick men jag tror nog att hon vill att den ska vara så fin som möjligt...
Jag kan säga att hon pretestera å det grövsta när jag ville lämna in den. Än värre var protesterna när hon fick se priset på en helservice ;)

IMG_2774.JPG
 

direction

Panerai
2-Faktor
Lämnade in Fruns Explorer 14270 på Nymans i fredags.
Klockan ska vara nyservad men det finns inga papper så jag vill att de kollar upp den ordentligt.
Jag vet att de kommer klaga på tavlan som börjar krackelera lite lätt. På håll ser det nästan ut som att det är fukt på insidan av glaset. Men det är små små vita prickar.
Vad tycker ni? Ska jag byta tavla och kanske till och med polera klockan så att frugan får den riktigt fin? Det är trots allt det som hon bryr sig om.
Eller ska jag skippa alla dessa tankar?
Hade det varit min egen klocka så hade den fått vara i originalskick men jag tror nog att hon vill att den ska vara så fin som möjligt...
Jag kan säga att hon pretestera å det grövsta när jag ville lämna in den. Än värre var protesterna när hon fick se priset på en helservice ;)

IMG_2774.JPG
Jag skulle säga att det vktigaste är att hålla frugan nöjd.
Happy wife = Happy family! ;)
 

soder

Cartier
Lämnade in Fruns Explorer 14270 på Nymans i fredags.
Klockan ska vara nyservad men det finns inga papper så jag vill att de kollar upp den ordentligt.
Jag vet att de kommer klaga på tavlan som börjar krackelera lite lätt. På håll ser det nästan ut som att det är fukt på insidan av glaset. Men det är små små vita prickar.
Vad tycker ni? Ska jag byta tavla och kanske till och med polera klockan så att frugan får den riktigt fin? Det är trots allt det som hon bryr sig om.
Eller ska jag skippa alla dessa tankar?
Hade det varit min egen klocka så hade den fått vara i originalskick men jag tror nog att hon vill att den ska vara så fin som möjligt...
Jag kan säga att hon pretestera å det grövsta när jag ville lämna in den. Än värre var protesterna när hon fick se priset på en helservice ;)

IMG_2774.JPG


Behåll den. Låt tavlan vara. Frugan kan säkert vara glad ändå...

Vad gick helservice på utan polering och utan delar som byttes?

/Söder
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Lämnade in Fruns Explorer 14270 på Nymans i fredags.
Klockan ska vara nyservad men det finns inga papper så jag vill att de kollar upp den ordentligt.
Jag vet att de kommer klaga på tavlan som börjar krackelera lite lätt. På håll ser det nästan ut som att det är fukt på insidan av glaset. Men det är små små vita prickar.
Vad tycker ni? Ska jag byta tavla och kanske till och med polera klockan så att frugan får den riktigt fin? Det är trots allt det som hon bryr sig om.
Eller ska jag skippa alla dessa tankar?
Hade det varit min egen klocka så hade den fått vara i originalskick men jag tror nog att hon vill att den ska vara så fin som möjligt...
Jag kan säga att hon pretestera å det grövsta när jag ville lämna in den. Än värre var protesterna när hon fick se priset på en helservice ;)

IMG_2774.JPG
Ingen polering. Tavlan skulle jag ev bytt. Dock sparar man ju självklart originaltavlan för framtida möjlighet att sätta tillbaka den.
 
Topp