• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Skogstomten

Breitling
2-Faktor
81B1D18F-4579-4F85-92AA-2FA16A14E6BB.jpeg
Finn ett fel!
Nästan perfekt symetri där! Du måste bara byta ut 6an också:p:D
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Haha...Du är för härlig ändå. :)
Man kan ha åsikter, men man måste ju inte tala om dom hela tiden.. Har du tänkt på det nån gång ;)
Jag hetsar lite, men perlon är både kvalitetsmässig skit sett till priset som folk tar för dem - dessutom har de en tendens att sabba klockor för att konstruktionen gör att smuts och grejer fastnar och sliter på boetten.

Värt att nämna. :)
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag hetsar lite, men perlon är både kvalitetsmässig skit sett till priset som folk tar för dem - dessutom har de en tendens att sabba klockor för att konstruktionen gör att smuts och grejer fastnar och sliter på boetten.

Värt att nämna. :)
Jaa, du har rätt. Jag äger inget, och det är av en anledning. Är inte så förtjust i dem heller. Tyckte bara att just där och då, den bilden med det ljuset och bakgrunden såg det snyggt ut.
Men du är alltid på hugget.. Det är bra. ;)
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Explorerägare...
Söndagar är oftast trötta dagar när det inte händer så mycket, varken här eller irl. Vad säger ni om en aktivitet inom tråden som kan boosta upp det hela lite grand. Vi kan kalla den t.ex. SöndagsExplorer och tanken är då att posta en schysst bild på sin fantastiska klocka på söndagarna framöver. Inga förbehåll i övrigt. Det kan med fördel vara dagsfärska bilder, men även gamla bilder och alla slags motiv. Dock bör ju klockan vara en Expy-1a. ;)
Eftersom det är så sjukt grått och trist den här perioden och jag själv som längtar efter våren så blir det mycket färg i min bild.
Ha en fin söndag alla Explorerfolk.
DSC_0097-02.jpeg
 
20180114_104812.jpg
The Explorer1 has been seen as the dog of the Rolex line, for years it where just ignored and totally undervalued ..
A no date, black and steel makes it clean , it can be worn , at the stuga, and at the Opera
It is great to see forum members here showing off these beauties .
Are you a 36mm or a 39mm owner?

My biggest error in my collecting over the years happened 4 weeks ago, and it involves an EXP 1.
I own an EXP 2 with black dial and a Speedy TINTIN . black dial of course.
In Germany before Christmas I bought a 2006 EXP 1 . Brought it home , really happy that I had found a gem.
Then I realized my mistake.

My EXP 2 has been with me for a while and has bled with me while cycling.. ( a lot actually) and been to the opera, along with many other places. All the nicks, bangs and scratches are the history of that watch and myself.
Like a favourite hat, or coat it takes years to break in to be perfect, and for me this watch is watch is perfect.
My Omega TINTIN will never leave me ( it is my nickname for my 3 year old) enough said there.
I Thought the new baby would work well as a dress watch...... alas.......
20180114_104812.jpg

So , here is a picture of all 3 watches..
Can you see why I am sad at my error? and why I have it for sale?)
 

mega

Rolex
20180114_104812.jpg
The Explorer1 has been seen as the dog of the Rolex line, for years it where just ignored and totally undervalued ..
A no date, black and steel makes it clean , it can be worn , at the stuga, and at the Opera
It is great to see forum members here showing off these beauties .
Are you a 36mm or a 39mm owner?

My biggest error in my collecting over the years happened 4 weeks ago, and it involves an EXP 1.
I own an EXP 2 with black dial and a Speedy TINTIN . black dial of course.
In Germany before Christmas I bought a 2006 EXP 1 . Brought it home , really happy that I had found a gem.
Then I realized my mistake.

My EXP 2 has been with me for a while and has bled with me while cycling.. ( a lot actually) and been to the opera, along with many other places. All the nicks, bangs and scratches are the history of that watch and myself.
Like a favourite hat, or coat it takes years to break in to be perfect, and for me this watch is watch is perfect.
My Omega TINTIN will never leave me ( it is my nickname for my 3 year old) enough said there.
I Thought the new baby would work well as a dress watch...... alas.......
20180114_104812.jpg

So , here is a picture of all 3 watches..
Can you see why I am sad at my error? and why I have it for sale?)
No mistake there :)
 

Ncs

Rolex
2-Faktor
Explorerägare...
Söndagar är oftast trötta dagar när det inte händer så mycket, varken här eller irl. Vad säger ni om en aktivitet inom tråden som kan boosta upp det hela lite grand. Vi kan kalla den t.ex. SöndagsExplorer och tanken är då att posta en schysst bild på sin fantastiska klocka på söndagarna framöver. Inga förbehåll i övrigt. Det kan med fördel vara dagsfärska bilder, men även gamla bilder och alla slags motiv. Dock bör ju klockan vara en Expy-1a. ;)
Eftersom det är så sjukt grått och trist den här perioden och jag själv som längtar efter våren så blir det mycket färg i min bild.
Ha en fin söndag alla Explorerfolk.
DSC_0097-02.jpeg
Kul intiativ! Bild tagen i Norrbotten förra vintern. Personligen tycker jag att det är härligt med snö då det blir lite ljusare och vardagen känns mindre grå.
Söndagsexpy!
IMG_0972.JPG
IMG_0974.JPG
 
Topp