• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Kråksaltarn

Panerai
2-Faktor
Jag vet vad jag tycker estetiskt... sorry, det är inget vidare. Det funkar på sub som är en dykare men Exp1 är helt enkelt inte typen av klocka för gummi. Betydligt bättre om man har ändlänkar a la oysterflex (sett en bild på det) men det känns ändå inte bra. För mig finns inte på kartan att ha något annat än dess oysterlänk. Sådär, nu har jag skrivit det en gång för alla :)

Riktigt bra, står på lista till Expy 1,och då den väl landar lär jag köra på samma kombo!
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Är i valet över nästa klocka och denna gång tänker jag använda dinkor som är klassiska och flyger under radarn hyggligt. En Breitling Aerospace 2008 sitter redan på handleden och nu väljer jag mellan Expy 36, dj femsiffrig, en femsiffrig sub eller gmt. Är just nu inne på en expy 36 då jag gillar det mesta med modellen. Har haft en 214270 mk2 men den klickade aldrig riktigt med mig. Har en köpesannons ute och tröskar chrono24 men vet inte riktigt vad jag skall titta efter för att göra rätt bedömning av skick. Kronan på spännet, ojämna bandhorn efter polering. Urgröpta borrade hål för bandstift på äldre modeller? Tar gärna hjälp av er här för annat att observera alternativt får någon gärna skicka pm om ni sett ett objekt som verkar juste. Mitt beslut och lastar ingen såklart. Betalar rätt pris för rätt objekt och tänker budget runt 60k om det helst är ett fullset vilket verkar räcka långt.

Allt gött klockvänner!
 

Bergsman

Cartier
2-Faktor
Fick hem ett rubber b idag, vet inte vad jag tycker estetiskt då länken är överlägsen men sjukt vad bekvämt det är:)
111FB9A6-AC60-4213-866B-DF237E9813FC.jpeg

E4F99BBE-5093-4C19-86F3-D59AF088EBFD.jpeg

590F57AE-6BA8-409F-99C0-94CC59329266.jpeg
Riktigt jävla snyggt säger jag! Är själv sugen på det där.
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Citerar mig själv. Det blev en nyare DJ 36 på jubbe istället. Velat mellan den och en expy 36 och nu dök en upp i den kombo jag velat ha. Men så småningom ska jag skaffa en så jag kan posta här.
Är i valet över nästa klocka och denna gång tänker jag använda dinkor som är klassiska och flyger under radarn hyggligt. En Breitling Aerospace 2008 sitter redan på handleden och nu väljer jag mellan Expy 36, dj femsiffrig, en femsiffrig sub eller gmt. Är just nu inne på en expy 36 då jag gillar det mesta med modellen. Har haft en 214270 mk2 men den klickade aldrig riktigt med mig. Har en köpesannons ute och tröskar chrono24 men vet inte riktigt vad jag skall titta efter för att göra rätt bedömning av skick. Kronan på spännet, ojämna bandhorn efter polering. Urgröpta borrade hål för bandstift på äldre modeller? Tar gärna hjälp av er här för annat att observera alternativt får någon gärna skicka pm om ni sett ett objekt som verkar juste. Mitt beslut och lastar ingen såklart. Betalar rätt pris för rätt objekt och tänker budget runt 60k om det helst är ett fullset vilket verkar räcka långt.

Allt gött klockvänner!
 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Men shit vad jag saknar min Explorer nu! Det blir alltid extra tydligt på söndagarna. Här kommer en äldre bild samt ett utkast på vad som håller på att ske med min Explorer just nu.
FD5CB347-7C57-4B5A-9E96-D7C132630BE5.jpeg

Klocksnack Explorers Club
1D6CCC93-9AD0-4D73-B7B4-6B4422424057.jpeg

Mitt heraldiska vapen på bakboetten
 

Ncs

Rolex
2-Faktor
Men shit vad jag saknar min Explorer nu! Det blir alltid extra tydligt på söndagarna. Här kommer en äldre bild samt ett utkast på vad som håller på att ske med min Explorer just nu.
FD5CB347-7C57-4B5A-9E96-D7C132630BE5.jpeg

Klocksnack Explorers Club
1D6CCC93-9AD0-4D73-B7B4-6B4422424057.jpeg

Mitt heraldiska vapen på bakboetten
Förstår dig! När är det beräknat att du får tillbaka den?
 

Nedro

Panerai
2-Faktor
Men shit vad jag saknar min Explorer nu! Det blir alltid extra tydligt på söndagarna. Här kommer en äldre bild samt ett utkast på vad som håller på att ske med min Explorer just nu.
FD5CB347-7C57-4B5A-9E96-D7C132630BE5.jpeg

Klocksnack Explorers Club
1D6CCC93-9AD0-4D73-B7B4-6B4422424057.jpeg

Mitt heraldiska vapen på bakboetten
Fräscht, en redig keeper! (Eller kör du på en extra bakboett för att kunna återställa till "orginal")
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Yes. Och det kostar inte mer än 1700kr.
Ja precis. Jag har två och ska gravera den ena. (bra om man mot förmodan skulle få stora flipparsjukan eller bli tvungen att sälja)
Hittade efter mycket research en lämplig handgravör men så slog Covid-19 till med full kraft och allt hamnade på ruta 1 igen men snart så...
 
Topp