• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om små klockor

gonza

Panerai
Små klockor? Något vi gillar eller inte?

Var inne på Kaplans idag och kikade på en Vacheron Constantin Asymmetric, ett damur på 30mm. Gick igång riktigt ordentligt på tanken av att bära ett mindre ur, ett riktigt liten ur. Man har sätt mycket äldre fotografier på kända profiler i mindre Tanks, Nautilus etc och tycker det ser riktigt sjysst ut, speciellt kombinerat med lite snygga armband eller liknande. Så vad tycker vi egentligen? Bjuder på lite inspiration nedan, fyll gärna på med mer ögongodis!

main-qimg-74f39c24ddafcc8d5a43ea8b7c7d4e83-c.jpeg


IMG_0756.jpeg


TudorMiniSub.jpg



style-2012-06-style-guide-watches-watches-08.jpg
 

gonza

Panerai
Mindre klockor kan vara oerhört snyggt! Det har en viss värdighet, på något vis. Har själv en Omega Seamaster cal 420 från 1953 i 32 mm, som jag älskar. HÄR Här har vi ett liknande exempel på Ryan Gosling från La La Land.

komobv09kgey.png
Ryan-Gosling-in-La-La-Land.jpg
Superfint. Är faktiskt riktigt sugen på VC´n, dock orolig för att den bara kommer bli liggandes och tyvärr inte helt lättsåld kan jag tänka mig. (bild på VC´n nedan)
d03-50081.jpg
 

Eleganten

Omega
Kan verkligen se vad du ser i den! Men om risken är att det blir ett lågt "användande per krona" kan det vara värt att leta vidare och inte hoppa på första bästa tåg:)
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
På men/herrar tycker jag storleken ska harmoniera med storleken på handled och typ av klocka. Med typ av klocka menar jag tex vintage,fyrkantiga, runda eller rektangulära ur. På kvinnor kan jag faktiskt tycka att det är riktigt snyggt med mindre ur. Trenden med stora klockor på kvinnor påminner mig om trenden med "boy friend jeans". Tjejer som bär jeans som ska se ut som om dom lånat sin killes. Det behöver inte alls se illa ut, men jag tycker det är stiligare med små ur på kvinnor och generellt något större på men. Jag har exempelvis flertalet vintage (1950-1960tal) klockor på 34mm som passar utmärkt på min ca 17,5cm handled medans 1990tals kronografen på länk som också är 34mm ser ut som en barnklocka.
 

gonza

Panerai
På men/herrar tycker jag storleken ska harmoniera med storleken på handled och typ av klocka. Med typ av klocka menar jag tex vintage,fyrkantiga, runda eller rektangulära ur. På kvinnor kan jag faktiskt tycka att det är riktigt snyggt med mindre ur. Trenden med stora klockor på kvinnor påminner mig om trenden med "boy friend jeans". Tjejer som bär jeans som ska se ut som om dom lånat sin killes. Det behöver inte alls se illa ut, men jag tycker det är stiligare med små ur på kvinnor och generellt något större på men. Jag har exempelvis flertalet vintage (1950-1960tal) klockor på 34mm som passar utmärkt på min ca 17,5cm handled medans 1990tals kronografen på länk som också är 34mm ser ut som en barnklocka.
Håller egentligen eller vanligtvis med. Just i detta fall dock så är nog hela förtjusningen att klockan ska vara super tiny, nästan uppfattas som ett armband. Äh fan, vet egentligen inte riktigt vad jag surrar om, dock blev jag lite kär i VC’n :)
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Små klockor? Något vi gillar eller inte?

Var inne på Kaplans idag och kikade på en Vacheron Constantin Asymmetric, ett damur på 30mm. Gick igång riktigt ordentligt på tanken av att bära ett mindre ur, ett riktigt liten ur. Man har sätt mycket äldre fotografier på kända profiler i mindre Tanks, Nautilus etc och tycker det ser riktigt sjysst ut, speciellt kombinerat med lite snygga armband eller liknande. Så vad tycker vi egentligen? Bjuder på lite inspiration nedan, fyll gärna på med mer ögongodis!

main-qimg-74f39c24ddafcc8d5a43ea8b7c7d4e83-c.jpeg


IMG_0756.jpeg


TudorMiniSub.jpg



style-2012-06-style-guide-watches-watches-08.jpg
Näru Gonzovich.. En sak med små herrur, men när vi snackar små damklockor (<30 mm) på herrar börjar det gå överstyr..
Sen kan man ju för all del tycka att en viss lilleputtklocka är snygg, men att börja bära den..

Å andra sidan går det att dra paralleller; gillar en snubbe att gå i damkläder - kör hårt om det är det han vill..
Lite samma här ;)
 

gonza

Panerai
Näru Gonzovich.. En sak med små herrur, men när vi snackar små damklockor på herrar har det gått överstyr..
Sen kan man ju för all del tycka att en viss lilleputtklocka är snygg, men att börja bära den..

Å andra sidan går det att dra paralleller; gillar en snubbe att gå i damkläder - kör hårt om det är det han vill..
Lite samma här ;)
hahahah.. Palle alltså =)
 
Topp