• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Stillastående klockor som ändå bärs dag efter dag - manssmycke?

TicTack

Cartier
Det är intressant att fundera kring vilken roll klockor spelar i olika människors liv.

För personer i 20-årsåldern som ständigt har sin smartphone framme är det ju tydligt att de inte behöver en klocka för att veta vad klockan är. Detta blir extra tydligt när man som "den unge mannen" jag såg igår har på sig en klocka som stannat. Och gissningsvis hade klockan inte stannat igår.

Vad handlar det om? Det ultimata beviset att han hade sin submariner-inspirerade klocka som ett smycke, ett attribut? Eller är han så van vid att ta på sig klockan varje morgon att han inte reflekterar över att den visar fel tid? Kanske kollar han aldrig tiden på klockan? Han drar på sig klockan som om det vore ett armband?

Personligen skulle jag ha svårt för att ha på mig en klocka som står still. Dels skulle jag störa mig på att läsa av fel tid. Och dessutom skulle jag ständigt störa mig på och påminnas om att klockan just står still. Då har jag hellre ingen klocka alls!


Berätta om era spottningar och åsikter!
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
På tal om stillastående.. Rapparen Soulja boy har en fake ap som stannat.. :D
Screenshot_2014-05-13-05-40-17.png
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
En aning muppigt att använda en trasig klocka. Pinsamt att förklara sig varje gång någon frågar vad klockan är...

Aaaa fan nu kom jag på det, de ör dom dör jävlarna som svara "den ör lika mycket som igår vidd den hör tiden!"

AS!:)
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Men den går rätt två gånger per dygn... alltid något.
Känns jäkligt dumt att ha på sig en klocka som stannat.
 

Kniven

Cartier
Det var på modet för några år sedan att ha klockor inställda på en viss tid. Om man kl 23:15, 15/2 blev förälder för första gången kunde folk gå runt med klockor som visade den tiden och den dagen.
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Det var på modet för några år sedan att ha klockor inställda på en viss tid. Om man kl 23:15, 15/2 blev förälder för första gången kunde folk gå runt med klockor som visade den tiden och den dagen.
Usch. Påminner mig bara om bilder man har fått se på klockor som stannat i Hiroshima, klocka efter klocka. Alla stannade kvart över 8 på morgonen.
Kan man inte komma ihåg när man blev förälder kanske man inte ska ha en klocka, eller ens ungar.
 

RDFG

Cartier
Har en kompis som bär en suunto dagligen. Den har länk och är i rostfritt så det är ingen av de renodlade funktionsklockorna.. Hur som helst inget batteri och har inte visat tiden på säkert 3-4 år.. Mycket underligt i mina ögon.

Jag tror att de flesta som hänger här har ett mekaniskt grundintresse i större utsträckning än resten av befolkningen. Detta medför att man vill att grejerna ska funka som det är tänkt.
Vill minnas att jag läst nån artikel av typ Janes May i ämnet?
 
Jag var länge en owg och när batteriet tog slut fortsatte jag att bära klockan någon vecka tills jag orkade byta. En gång pajade den och jag gick runt med stannad klocka i månader... Varför? Jag hade tillgång till tid via luren men var så van vid att bära klocka så det kändes konstigt att gå utan...
 
Topp