Johansson83
Basic
Lade tidigare i veckan ut en Garmin Fenix 7 på blocket varpå en köpare nappade. Han ville i vanlig ordning att det ska skickas med blocketpaket vilket jag vägrar, kommer aldrig skicka nått utan att ha pengarna först.
Gav som förslag att lägga på tradera något dyrare pga. provision. Gjorde detta och skickade länken, han köpte och betalade direkt.
Här började problemet, kollade saldot som stod på -200:- för provision plus dom 54:- jag betalat för frakten.
Tänkte att det släpade efter, men efter nån timme var det oförändrat. Kontaktade tradera via chatten varpå dom hävdade att någon granskning skulle ske och ett meddelande om detta skulle komma.
Aldrig hört talas om detta.
När det gått ytterligare en timme utan meddelande blev det chatt igen.
Dom hävdar att varan måste nå köparen innan pengarna betalas ut.
Samma skit som blocket alltså.
Jag sa att det kommer aldrig ske, avbryt köpet eller radera mitt konto.
Efter ytterligare nån timme var helt plötsligt pengarna på mitt saldo som i vanlig ordning. Om mitt tjat gjorde detta eller om det finns nån typ av intern granskning vet jag ej.
Det jag vet är att jag aldrig mer kommer sälja något på tradera. Hela vitsen har ju gått förlorad om dom kör med blocketupplägget lite när dom känner för det.
Gav som förslag att lägga på tradera något dyrare pga. provision. Gjorde detta och skickade länken, han köpte och betalade direkt.
Här började problemet, kollade saldot som stod på -200:- för provision plus dom 54:- jag betalat för frakten.
Tänkte att det släpade efter, men efter nån timme var det oförändrat. Kontaktade tradera via chatten varpå dom hävdade att någon granskning skulle ske och ett meddelande om detta skulle komma.
Aldrig hört talas om detta.
När det gått ytterligare en timme utan meddelande blev det chatt igen.
Dom hävdar att varan måste nå köparen innan pengarna betalas ut.
Samma skit som blocket alltså.
Jag sa att det kommer aldrig ske, avbryt köpet eller radera mitt konto.
Efter ytterligare nån timme var helt plötsligt pengarna på mitt saldo som i vanlig ordning. Om mitt tjat gjorde detta eller om det finns nån typ av intern granskning vet jag ej.
Det jag vet är att jag aldrig mer kommer sälja något på tradera. Hela vitsen har ju gått förlorad om dom kör med blocketupplägget lite när dom känner för det.