• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tradera köp

rogart-63

Patek
Har sålt en del på Tradera och fått många olika bud . Min undran är har det någon betydelse vilken dag man väljer att avsluta auktionen . Är söndagen bäst eller får man fler fyllebud en lördagskväll ? Eller nån dag i veckan kanske ? Vad har ni för erfarenheter ?
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Sålde ett tag en del på Tradera. Märkte inte av någon större skillnad vilken dag auktionen avslutades. Däremot är det kanske inte så klokt att lägga en auktionen som avslutas efter kl 24. Är det något dyrare då kanske man ska tänka på att inte lägga upp så auktionen avslutas precis innan löning. :)
 

Hardy

Thug
Söndagar runt 2000 sägs vara bäst. Men vem vet... Helt omöjligt att veta när folk är köpsugna eller sitter vid datorn.
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
På KS är folk som aktivast precis innan klockan nio på kvällarna. 20.45 på söndagskvällen är mitt förslag!
 

rogart-63

Patek
Man kanske skulle göra en test med nåt vet vad är billig som man kan sälja på tradera .lägga ut en likvärdig typ serie tidng och se när den säljs för mest en gång om dagen i en vecka .
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Man kanske skulle göra en test med nåt vet vad är billig som man kan sälja på tradera .lägga ut en likvärdig typ serie tidng och se när den säljs för mest en gång om dagen i en vecka .

När det är få budgivare och låga valörer så är nog tyvärr slumpen en för stor faktor för att få ett användbart resultat.
 

Sond

Patek
Min erfarnhet är att dyrare saker säljs bäst runt lön. Dagar har jag aldig lyckats lista ut. Men jag tror jag har en liten känsla för att en auktion ska avslutas sent på kvällen. Typ runt midnatt.
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Rätt sökord, lågt utrop, avslut den vakna tiden på dygnet och strax efter löning ger fördelar.
Har ca 300+ auktioner gjorda på Tradera, främst som säljare.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Avslutar alla mina auktioner söndagar 21,15 , kvällsidrotten och skjutsande för föräldrar är över, det är paus i söndagsfilmen och alltid utrop 1kr och utan reservationspris :) Har aldrig slagit fel.

Mvh.
 
Topp