• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tradera påminnelser

rogart-63

Pandion
Är det nån mer än jag som märkt att Tradera inte skickar några påminnelser innan auktionen slutar längre? Sparar massa pengar på så vis. Men lite irriterade . Förut skickade dom ut 15 min innan och 3 min innan slut.

Är det nån mer än jag som märkt att Tradera inte skickar några påminnelser innan auktionen slutar längre? Sparar massa pengar på så vis. Men lite irriterade . Förut skickade dom ut 15 min innan och 3 min innan slut.
Jag får ett par timmar innan ett mejl om att en auktion slutar som jag varit nyfiken på vad den slutar på. Vet inte exakt tid men två tre timmar innan kanske. Oftast minns jag inte att jag skulle intresserat mig för den.

Man brukar få en notis i Tradera appen om att nu är auktion snart över. Skulle skrivit i appen kanske? Om jag lagt auktionen i minneslsitan vill säga.

Jovars! Det fungerar lite sisådär! Jag tycket ofta att notisen från appen kommer för sent! Vilket är bra som sagt, det spar pengar!

Är det inte bara om man budat på något objekt som dessa notiser skickas ut? Var ett tag sen så är inte hundra.

Jag får ett par timmar innan ett mejl om att en auktion slutar som jag varit nyfiken på vad den slutar på. Vet inte exakt tid men två tre timmar innan kanske. Oftast minns jag inte att jag skulle intresserat mig för den.
Jo men det får jag oxå. Men två timmar då har jag glömt det. Eller gör nåt annat :)

Sitter i pushnotis inställningarna.
Gå in på din profil och pushnotiser.

Screenshot_20171128-221209.png

Jag kör inte appen, utan i webläsare. Jag får påminnelse via mail 2 timmar innan auktionsslut. Dock verkar det krångla där med, då jag ibland får påminnelsen först efter avslutad auktion. Likaså mail om att jag blivit överbjuden tenderar att komma efter 15-20 minuter, vilket inte hjälper mig om det är 5 minuter kvar på auktionen.
Men är det nåt jag verkligen vill ha så sätter jag alltid en påminnelse i mobilen, så att den ringer 2-3 minuter innan auktionsslut så jag kan sitta live tills den är över.

Har en Nokia 8 , android 8.0.0 funkar hur fint som helst , även innan uppdateringen från gamla android versionen. Vet att man kan stänga av att appen inte får skicka notiser till dej (brukar göra det på vissa) inställningar --> appar och aviseringar --> välj vilken app --> appaviseringar

Screenshot_20171129-081915.png
Screenshot_20171129-081619.png

Kör en galaxy s8+, har samma problem som du.

Och jag har en iPhone X med samma bekymmer.
Senaste iOS och senaste ver av Tradera-appen.
Trodde faktiskt att det var det förstnämnda som strulade, eftersom jag aldrig pallat uppdatera till elvan på min gamla telefon (där det funkade kanon), men det verkar ju funka för andra med samma setup.

Värdelöst är det, i alla fall.

Och jag har en iPhone X med samma bekymmer.
Senaste iOS och senaste ver av Tradera-appen.
Trodde faktiskt att det var det förstnämnda som strulade, eftersom jag aldrig pallat uppdatera till elvan på min gamla telefon (där det funkade kanon), men det verkar ju funka för andra med samma setup.

Värdelöst är det, i alla fall.
Verkar funka då man ominstallerar appen.

Tillbaka
Topp