• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Traderafynd? "Tropic"

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Ropade in en klocka på tradera för några dagar sedan och idag låg den i brevlådan.

fD1xorB.jpg


Zhelit. Jag är inte bekant med märket sedan tidigare

jKaAQnB.jpg


Snyggt skepp på baksidan... Men det var inte därför jag köpte den! ;)

Jag gjorde ett försök på en Aurum , det var inte klockan i sig som lockade, utan armbandet!
laFYpNh.jpg









Vad säger panelen? Är det ett äkta band? Det står:
"Swiss Made, Tropic, MOD DEP, 22507 och INOX på spännet"


GDuD6pe.jpg



På Min Tag Heuer professional 1000

qj2NH2h.jpg

4HItCca.jpg

Sedan fick flickvännen klockan på ett nytt armband, mycket uppskattat och hennes första vintage! :)
DSnSqLN.jpg
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Ser mycket fint ut! Står det 19 mm? Uret och bandet ser nästan NOS ut?


Både uret och Bandet ser verkligen NOS ut! Även om jag inte tyckte att de riktigt passade tillsammans.
Japp 19mm, konstigt nog ser det kanske ser lite ihoptryckt ut på Heuern som jag trodde hade 20mm mellan luggarna.
Verket i Zheliten är ett högtickande av enkel kvalitet, och lite fult tror jag att de skrev 21 medals för att lura köparen att verket hade 21 juveler... :D
KcY4Td0.jpg
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Jag tycker det ser schysst ut, men jag vet inte riktigt hur man ser om det skulle vara ett fake... Om allt är som det ska så ligger väl ett pris på NOS band mellan 80-200$ beroende på modell och säljare.
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Ropade in en klocka på tradera för några dagar sedan och idag låg den i brevlådan.

fD1xorB.jpg


Zhelit. Jag är inte bekant med märket sedan tidigare

jKaAQnB.jpg


Snyggt skepp på baksidan... Men det var inte därför jag köpte den! ;)

Jag gjorde ett försök på en Aurum , det var inte klockan i sig som lockade, utan armbandet!
laFYpNh.jpg









Vad säger panelen? Är det ett äkta band? Det står:
"Swiss Made, Tropic, MOD DEP, 22507 och INOX på spännet"


GDuD6pe.jpg



På Min Tag Heuer professional 1000

qj2NH2h.jpg

4HItCca.jpg

Sedan fick flickvännen klockan på ett nytt armband, mycket uppskattat och hennes första vintage! :)
DSnSqLN.jpg

Det ser ju väldigt äkta ut , men inox
på spännet ? Är det verkligen original?

Kan ngn bekräfta de , eller finns det exakt identiska band fast med annat "märke" på själva spännet.

Dom som är svindyra på tex ebay står de "acier" på spännet

Exempel:
http://bit.ly/1cHU6re


Skickas från min IFÅN 5S via Tapatalk
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Det ser ju väldigt äkta ut , men inox
på spännet ? Är det verkligen original?

Kan ngn bekräfta de , eller finns det exakt identiska band fast med annat "märke" på själva spännet.

Dom som är svindyra på tex ebay står de "acier" på spännet

Exempel:
http://bit.ly/1cHU6re


Skickas från min IFÅN 5S via Tapatalk


Jag vet faktiskt inte, men då de båda är synonymer med varandra (betyder rostfritt) kan man ju tänka att Tropic beställde spännen från lite olika leverantörer?! Tänker mig att de inte trodde att någon någonsin kommer att tänka på vad det står... :)

(acier inoxydable)

http://en.wikipedia.org/wiki/Inox
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jag vet faktiskt inte, men då de båda är synonymer med varandra (betyder rostfritt) kan man ju tänka att Tropic beställde spännen från lite olika leverantörer?! Tänker mig att de inte trodde att någon någonsin kommer att tänka på vad det står... :)

(acier inoxydable)

http://en.wikipedia.org/wiki/Inox

Sant , men ifall det är identiskt band fast själva spännet är : no name då ;)

Falskt spänne eller återigen en tredje leverantör :)

Vem fan är säker på äkta eller oäkta hehe


Skickas från min IFÅN 5S via Tapatalk
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Har sett identiska band med identisk märkning i vit och svart utförande. Fast med 3 olika spännen :) det är lite mind fucking , eftersom man vill ha äkta vara rakt igenom :)


Skickas från min IFÅN 5S via Tapatalk
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Sant , men ifall det är identiskt band fast själva spännet är : no name då ;)

Falskt spänne eller återigen en tredje leverantör :)

Vem fan är säker på äkta eller oäkta hehe


Skickas från min IFÅN 5S via Tapatalk


Sant, svårt att veta. Får köra kol 14 metoden... ;) Fram till någon påstår annorlunda, så kommer jag att ta för givet att mitt är äkta... Hittar heller inget om att Acier skulle vara det "rätta" mer än att en säljare säljer med sådant spänne på Ebay.

Edit. Dessa band var ju inte speciellt dyra när de kom, samtidigt som de tillverkades under en längre period i stor upplaga. Urmakarna fick ofta dessa "bulk" levererade. Om de skulle leveras med olika spännen skulle jag inte bli förvånad.
 
Topp