• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Traderas nya filterfunktion

Paninaro

Basic
Tradera har nyligen introducerat en ny filterfunktion på armbandsur där man sorterar efter quartz, mekaniska, automatiska osv...
Tidigare var det exklusiva klockor, klassiska osv...

Vad tycker ni om detta?

Mekaniska klockor innefattar ju även automatiska så blir en liten förvirring eller är tanken att det avser klockor med manuellt uppdrag? :rolleyes:

tradera.png

En förbättring tror jag, även om det fortfarande är lite oklart. Den gamla indelningen var extremt förvirrande och oklar, där många klockor platsade i (minst) två kategorier. (Verkar som om alla befintliga annonser överfördes till "Övriga armbandsur" f.ö., men det var nog det enda rimliga sättet att göra det.)

Minuspoäng för den svengelska särskrivningen "Quartz klockor" dock. :wtf:

Jag blev lite förvånad när jag skulle in och söka efter lite vintage klockor. Jag brukar bara vilja titta brett vad som finns och då spelar det ingen roll om det är automatiskt eller manuellt urverk.

Kändes lite onödigt krångligt att dela upp de två kategorierna.

Tillbaka
Topp