• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Transportskada på Rolex yttre boxar

tim.stockholm

Cartier
2-Faktor
Sålde en Rolex GMT-C 116710 i veckan och de yttre boxarna (vita och ljusgröna) blev transportskadade.
Ett resultat av sommarpersonalen på Posten's dåliga packetering.

Jag skickade den försäkrad via deras tjänst "värde" och undrar ifall det finns någon uppskattning på värdet av boxarna?

Alt. om någon sitter på dessa boxar (ej den inre mörkgröna) PM:a gärna mig.


Tack på förhand!
 

Charles_

Rolex
Den yttre boxen skulle jag inte värdera till många kronor. Kolla eBay; det kan hända att det finns att köpa separat.
 

calzone

Vacheron
Packade du i 2 lådor ?, jag har alldrig varit med om att någon kartong skadas i postens värde...
 

Robi74

Omega
Jag har en hemma som du kan få gratis, är inte i Sverige nu är åter hemma den 2e augusti. Kan skicka den till dig den 5e augusti om du vill. Pm din adress!
 

k0nkas

Audemars
2-Faktor
Nope, lämnade över disk och kartong/paketering skulle expediten på posten ordna.

Sommarpersonal :facepalm:
Så du gav personalen på Posten en klocka för 50´som du dessutom redan sålt och sedan förlitade du dig på att de skulle paketera ordentligt? Det hanterandet är nästan i klass med han som skickade en en dyrgrip i Postens gröna.
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Så du gav personalen på Posten en klocka för 50´som du dessutom redan sålt och sedan förlitade du dig på att de skulle paketera ordentligt? Det hanterandet är nästan i klass med han som skickade en en dyrgrip i Postens gröna.


Säger som Konkas... skulle aldrig skicka något som är det minsta skrymmande utan att paketera det själv. Det har ej att göra med att jag på något sätt anser att personalen på exempelvis posten är inkompetenta, utan att dessa i regel är åtsagda att göra saker fort snarare än noggrant. Dock kan man ju tycka att de borde lägga manken till när det skickas värde.
 

tim.stockholm

Cartier
2-Faktor
Så du gav personalen på Posten en klocka för 50´som du dessutom redan sålt och sedan förlitade du dig på att de skulle paketera ordentligt? Det hanterandet är nästan i klass med han som skickade en en dyrgrip i Postens gröna.

Så sant, hör nog inte till mig higlight reel tyvärr. Det har som sagt gått bra tidigare därför släppte jag guarden lite. Personligen så tycker jag ändå att det borde finnas någon standard på hur tjänsten "värde" och att det inte ska hänga på personen bakom disk.

För er vetskap så har jag och köparen komminicerat med varandra och vi har hittat en lösning som gör alla nöjda.

Lesson learned.
 
Topp