• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Trasig del till Omega cal 285

bjerre

Basic
Hej!
Tänkte att jag skulle försöka serva/fixa min ej fungerande Omega Seamaster cal 285.
Jag råkade tyvärr ha sönder vad jag tror kallas för "Setting level spring".
Jag har försökt att hitta en motsvarande del på nätet och tror att denna kan vara rätt: http://www.urdelar.se/Omega 267-1110, Setting lever spring
Min fråga till er är: Finns det inga billigare alternativ? Är det bara genuina delar som säljs? Sitter fast nu med min reparation, känns som det kommer bli kostsamt :( Kanske inte det smartaste att välja ett gammalt urverk som sitt första projekt.

Mvh
Markus

Skall se vad jag har liggande så kan du få en billigare. Det är samma Regelfjäder som sitter i all 30 serieurverken.

Omega kanske var fel val att ger sig på då dessa klockor används tills de knappt fungerar och sedan byter ägare så de är ofta mer slitna än andra klockor. Delen ser verkligen angripen ut så hoppas att resten ser bättre ut.

Senast ändrad:
0011.jpg

Här har jag en som kommer från en skrotad klocka. Den får du billigt om du vill så skicka mig ett PM om så är fallet. Jag har andra delar också om du skulle behöva.

Tillbaka
Topp