• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Trasig jubilee, går det att fixa?

virrooo

Guld
2-Faktor
Hej!

Min lillebror har skrotat sin länk (verkar gå i släkten att paja delar till vintagerolex). Till saken hör att de länkar som gått sönder från början enbart var vikta och alltså inte solida. Frågan jag ställer er är om det går att lösa på något ganska smidigt sätt? Hur är länken gjord från början egentligen? Länken är en 62510.

IMG_3362.jpg

IMG_3363.jpg

Hej!

Min lillebror har skrotat sin länk (verkar gå i släkten att paja delar till vintagerolex). Till saken hör att de länkar som gått sönder från början enbart var vikta och alltså inte solida. Frågan jag ställer er är om det går att lösa på något ganska smidigt sätt? Hur är länken gjord från början egentligen? Länken är en 62510.

IMG_3362.jpg

IMG_3363.jpg
De är i ett stycke? Men visst kan du göra som man gjorde på de vikta jubileelänkarna.

Ja, det var så tidigare ägaren hade löst det, problemet är att min bror är sjövild och lyckades böja upp det. Funderar på om det går att löda eller något, men misstänker att svaret är nej :p
Har han Rolex-jubilee på Difor-kronon? Såna fall kan han väl köpa en ny stadig länk på bukten för ett par tior istället för att slita på en gammal Rolexlänk.

Tillbaka
Topp