• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Trasig och uppenbart begagnad klocka från uret.se!

Kurben

Breitling
Hej ny här på forumet och min första tråd, dock inte med glädje som jag startar den här tråden då något som jag trodde skulle bli en trevlig fredagskväll har blivit en enorm besvikelse.

Beställde en Hamilton Khaki Flight Timer från uret.se och detta är vad jag får hem idag....
Trasig kartong

2z3q78g.jpg


Ok det kan hända i posthanteringen men ändå..
Sen så öppnas den och då fattas manual och garantier och dokument! Endast en simpel utskriven manual som är ihophäftad!
1zltyzm.jpg

34g54t3.jpg


Ja inte så kul men det värsta är inte ännu...
Så här såg den inre kartongen ut med kraftiga skador runt klockan..

2u9ripz.jpg


Plasten runt klockan var ditsatt i efterhand, förmodligen ett returnerat ex?

Ja men nu kommer det ABSOLUT värsta.

Klockan är dessutom TRASIG på flera sätt!
Knappen till vänster sida fungerar inte alls. Jag har läst manualen vet vilket läge klockan skall vara i och Nada.. Inget händer.
Nästa fel... Knappen längst ner till höger fungerar inte heller och dessutom så fastnar den i intryckt läge och kryper sedan sakta ut.

Jag menar vad i helvete är detta!? Skickar dom en trasig begagnad klocka utan kvitton och dokumentation och en utprintad manual!

Jag har såklart kontaktat Uret.se via deras hemsida ikväll och ännu inte fått ett svar vilket är helt förståeligt på en Fredags kväll. Men jag är så upprörd och besviken att jag var tvungen att skriva av mig.
 

Norra

Panerai
Fyfan vad trist. Undrar om konsumentverket kanske kan vara till nytta om uret.se ej inser felet de gjort? Men vi får väl hoppas på det bästa.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Skulle klockan enligt Uret vara nu och oanvänd?
Hur som helst skall den i alla fall inte sakna papper o s v, eller vara trasig, så bara att kontakta Uret och returnera.
 

sjökvist

<—Axel Nilson
jag har alltid varit lite skeptisk till gråhandlare, detta bekräftar mina farhågor, men som tidigare sagts så kommer det lösa sig
 

Edin

Panerai
Tragiskt..
Tror inte detta är regel utan undantag när det kommer till Uret.se men det är tyvärr lite som så att -"man får vad man betalar för". Nu har jag inte någon koll på om man kan köpa Hamilton via disk i de större städerna i Sverige men även om AD är dyrt slipper massa onödig skit likt detta.
 

PCB

Audemars
väldigt tråkigt ,förstår din besvikelse,men uret kommer säkert rätta till detta.
välkommen till forumet !
 
Jag har handlat några klockor via Uret.se (mestadels Omega) med bara goda erfarenheter. Det var huvudsakligen när jag bodde i mörka och kalla Luleå, med 60 mil till närmaste AD. En gång var visserligen garantikortet på en sprillans ny Broad Arrow 1957 stämplad ett halvår i förväg av en AD i Italien, men efter prisavdrag med 5k så var jag mer än belåten med den händelseutvecklingen. I samtliga fall klockren kommunikation och leverans.

Ta kontakt med dom så ska du se att ni kan reda ut detta. Du har ju såklart möjlighet att returnera klockan. Förstår verkligen besvikelsen över att få hem en klocka man väntat på i detta skicket. Låt oss få veta hur det går.

Vänligen
Forumets undersköterska
 

Kurben

Breitling
Tack för dom uppmuntrande orden, nu har det lagt sig lite och jag har även tagit några öl vilket även hjälpt.
Men det som fortfarande irriterar och som jag anser vara mest oroväckande är att om nu någon har returnerat klockan efter att ha tagit manualen samt garanti papperna, varför har inte uret.se kontrollerat detta innan de skickar den vidare till nästa kund (mig..). Det känns som att dom bara har tagit returen och skickat den vidare utan kontroll. Dessutom så har Uret.se en begagnat marknad själva, uretvintage.se där de skall sälja sånt här.
 

Anti

Cartier
Tack för dom uppmuntrande orden, nu har det lagt sig lite och jag har även tagit några öl vilket även hjälpt.
Men det som fortfarande irriterar och som jag anser vara mest oroväckande är att om nu någon har returnerat klockan efter att ha tagit manualen samt garanti papperna, varför har inte uret.se kontrollerat detta innan de skickar den vidare till nästa kund (mig..). Det känns som att dom bara har tagit returen och skickat den vidare utan kontroll. Dessutom så har Uret.se en begagnat marknad själva, uretvintage.se där de skall sälja sånt här.
Det är tyvärr inte första gången Uret diskuterats här efter att vissa saker gått lite konstigt till. Jag antar att antingen slank den igenom deras "kontroll" honestly eller så hoppades dom väl att du inte skulle märka/bry dig. Men dom flesta gånger folk härifrån har haft problem med Uret/Uretvintage så har dom kompenserat det helt OK ändå? Rätta mig om jag har fel.
 

Capeland

Cartier
Pledge Member
Det löser sig. Köpte en klocka på Uretvintage som inte var helt ok, var bara att returnera. Du kan sova gott :)
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Jag kan varken säga bu eller bä, men jag har aldrig tidigare hört talas om detta i samband med Uret. Känns verkligen som otur i arbetet eller har de bytt ägare eller policy?
 

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
Tråkigt att det har hänt, men det kommer lösa sig fort. Bara att lämna tillbaka så får du en ny sedan. men för att prata om klockan du köpte, så var den riktigt cool:)
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Detta är de sjukast jag varit med om vid köp av "ny klocka" via online butik
Fy fan.... ok det är inte en super dyr klocka men iaf, det spelar ingen roll om klockan kostar 200 eller 200000 , så här
får de inte gå till. Min poäng med att jag skrev att klockan inte är någon dyrgrip är ifall du inte får
någon som helst ersättning , då va de tur att de inte handlade om 50k belopp.. Desto mindre förlust för din del helt enkelt, om man ska hitta något ljus i denna tråd kan man tänka så :rage:
 

Kurben

Breitling
Jag hoppas och tror att uret.se kommer att lösa detta på ett smidigt sätt. Som nämnt så är det inte en dyr klocka men ändå i en nivå att man förväntar sig lite kvalité.
 

sveol

Cartier
Jag fick hem en klocka från uret med fel box och taggar. Returen var det inga problem med, de sköter sådant bra. I mitt fall så la de sedan ut min returnerade klocka på deras webbsida igen. Så någon annan fick hem en 70k klocka med fel box och taggar..
 

Kurben

Breitling
Jag fick hem en klocka från uret med fel box och taggar. Returen var det inga problem med, de sköter sådant bra. I mitt fall så la de sedan ut min returnerade klocka på deras webbsida igen. Så någon annan fick hem en 70k klocka med fel box och taggar..
Jag gissar att det är just detta jag har fått erfara. Ett annat alternativ är att min klocka har varit ett skyltex under en längre tid. Klockan visar inga slimärken eller dylikt. Bara trasig och med en sliten box och avsaknad av dokument.
 
Topp