• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Trasig watch winder

deddas

Rolex
Hej alla KS:are!
Jag fick en watch winder med vetskapen att den var trasig. Vet någon vart man kan få en sådan lagad? Jag bor i Stockholm.
Om det är fel att lägga upp den här frågan i diskussions avdelningen, ber jag om ursäkt på förhand och hoppas admin tar bort den i sådana fall!
Mvh
Deddas
 

deddas

Rolex
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Här kommer bilder!
Den är köpt i HK så känns som en No namer...
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Tror ett vanligt fel är dem gummiband som överför kraften från motorn till windern lätt kan slitas ut på billiga winders. Kan vara så att banden bara hamnat snett också. Går det att öppna den och se?
 

deddas

Rolex
Jaså, no-name winders brukar vara betydlig billigare än så. Kanske är en bättre modell då, det ökar ju isf chanserna för att den går att fixa iaf. :)
Alltså jag kan ju säga för mycket... Jag fick den för att den slutat funka och personen i fråga hade redan 2 andra fungerande. Så kan mycket väl bara vara skrot men jag han nämnde ett sådant pris. :)
 

PCB

Audemars
säkert lätt att fixa om du bara öppnar den,att motorn går tyder ju på något i kraftöverföringen är vajsing
 
Topp