• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tre frågor...

ScubaKing

Audemars
1. Varför har inte Rolex skapat någon modell med större komplikation, tourbillon, minut repeterare, split second eller dylika? Det är ju rätt vanligt att större märken gör i alla fall en mer avancerad modell för att visa vad man går för.

2. Breitling Flying B, var detta den största floppen i Breitlings historia? Har ni ägt en, var den bättre i verkligheten? Jag ser dem rätt ofta till salu för rätt höga priser. Har dock aldrig hört någon som haft den eller velat ha den.

3. Finns det enligt er något tak på priser och prisökningar på armbandsur, kommer man till en punkt då man säger: Nej, detta är det inte värt. Skulle ni köpa en Rolex Submariner i stål för 100.000 kr?

22894.jpg
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
1. Varför skulle dom? Rolex tillverkar sport och funktionssäkra klockor. Ungefär samma som att Volvo skulle börja tillverka sportbilar för 2milj.

2. Har aldrig hör om den klockan.

3. Nej! jag köper vintage :)
 

Brogren

Cartier
Rolex har gjort en split-second modell. Har för mig att John Goldberger har ett exemplar.
Modellen heter 4113 och du kan läsa om den och kolla en kort film här på Hodinkee.


Resten av frågorna kan jag inte svara på då jag inte är så intresserad av varken Breitling eller Submariners.
 
Topp