• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Tre mot en?

seikoswede

Panerai
Jag gör ett försök och ser om någon har något kul att byta mot.

Mina tre är en Seiko SPORK, en Orient 40th Anniversary och en 70-tals Sabina kronograf.

Seikon och Orienten är i bruksskick och kommer med boxar och allt som som de kom med vid leverans.
Orienten är ett år gammal och Seikon två. Jag har haft dem som dagliga beaters vid alla slags aktiviteter, så det finns märken mm men de är absolut inga vrak!

Lite Cape Cod så är de helt OK igen men jag låter hellre en ny ägare fixa till dem.

Bra gångreserv och tidhållning.

Tredje klockan är min handjagade 17 juvelers Sabina seglarkronograf. Har förmodligen fått nytt glas då det är i mycket bra skick. Tavlan är superfin med underbar patina på lysmassan, eller det som är kvar av den!

Mycket fint skick också i övrigt.
19mm mellan bandhornen. Ett 20mm racingstrap från Singular sitter på.

Servicehistorik okänd.

Bytesvärde 5500, och då skickar jag med ett nytt 20mm Tropic från Singular och ett begagnat 19mm
Jag kan lägga till pengar upp till ca 10K.

Vad är jag då intresserad av?

STORA (42mm och upp) dykare och kronografer på minst 22mm länk är det som jag går igång på men helst av nyare dato den här gången. Jag är ute efter en daglig beater och är öppen för det mesta, Quartz eller Auto.
Men bli inte ledsen om jag tackar nej till ditt erbjudande!

Lite bilder på mina, men jag skickar givetvis fler om du är intresserad.

Tack för titten och tack till Bossarna för möjligheten att få posta, hänga och annonsera här.

QP7pSRW.jpg

gM2UcT6.jpg

BNdbg9Q.jpg

PfGK300.jpg

VfJBXeM.jpg
 

seikoswede

Panerai
Har fått några köpesförslag på min Orient och Sabinan men kör en bump för att se om någon har något kul att byta mot?

Jag är öppen för allt kul!

Trevlig helg!

Jim
 
Topp