• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tre omega vilken skall jag behålla

Femitolv

Cartier
Skulle funka mycket bättre med bilder så tillsvidare får du behålla samtliga.
image.jpg image.jpg
 

wadbro

Cartier
2-Faktor
Den högra är väl en med stämmgaffel, nu ska jag inte dysterkvist men det är rätt svårt att få tag till delar till dom verken om något skulle gå sönder... Utseendemässigt tycker jag Genevén är snyggast!!
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Stämgaffelverken finns det gott om delar till, så länge det inte är spolen som pajat, då är man rökt. De verkar dock klara vanlig användning bra, misstänker att det är slarv eller ovarsam öppning som tar dem.
 

Femitolv

Cartier
Gjort mitt val lite underligt så är gräset grönare på andra sidan bron så tidigare idag sålde jag alla tre, för jag har spanat in ett par andra vintage Omega som jag förhoppningsvis äger inom kort. Om det är klokt eller vet jag inte men så ser det ut just nu.

Mvh

PS tack för allas synpunkter
 

mruhr

Panerai
2-Faktor
Gjort mitt val lite underligt så är gräset grönare på andra sidan bron så tidigare idag sålde jag alla tre, för jag har spanat in ett par andra vintage Omega som jag förhoppningsvis äger inom kort. Om det är klokt eller vet jag inte men så ser det ut just nu.

Mvh

PS tack för allas synpunkter
Aha, då kom man sent med frälsningen den här gången också[emoji72]

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
 

Femitolv

Cartier
Har inte köpt något nytt ännu, letar vidare, men här kommer favorit i repris vilken av dessa tre skall jag spara?
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    215.6 KB · Visningar: 71
Topp