• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tre skall bli två, för att sedan bli tre igen.

Vilken skall bort?


  • Totala väljare
    81

Khoma

Cartier
2-Faktor
Här kommer den vanligaste och tråkigaste frågan. Vilken skall bort? Tänkte det kunde vara kul med lite input från KS communityn.
Jag har bestämt mig för att köpa mig en IWC Big Pilot 5002 (Stod i valet redan när jag köpte min Panerai)
Problemet är att jag måste sälja av något ur dagens samling för att få loss lite kapital.
500x1000px-LL-615cacef_iwc_big_pilot.jpeg

Dagens samling:
1.
panerai_image.2804558.jpg

Panerai 372. Varit i min ägo sedan Januari 2014.
2.
_KD10747_zps3da70658.jpg
[/URL][/IMG]
_KD10747_zps3da70658.jpg

Rolex 116600. Senaste köpet från i år.

3.
Rolex_Green_Sub.jpg

Rolex 116610LV. Varit i min ägo sedan 20013.

Jag har i princip inte använt någon annan klocka än Sea Dwellern sedan jag köpte den i Januari.
Jag skulle kunna behålla hela samlingen och köpa en IWC Big pilot, men då jag börjar studera till hösten så blir det nog svårt ekonomiskt...
Jag gillar alla tre klockor på olika sätt. Men tänker jag med hjärnan och inte hjärtat så får nog Pannan lämna pga hur väl värdeökningen sett ut på Rolex..
Vad har Klocksnack för åsikter ?

Bilderna är stulna från nätet endast för att illustrera samlingen.
 

ChumpTime

Panerai
Bort med PAM372. Den fyller samma nisch som Big Pilot. Hulk och SD är väl iofs också samma nisch, men jag tror att du i längden hade velat ha lite variation istället för 3 svarta urtavlor.
 
Personligen så skulle jag låta Hulken gå ( samt byta avatarbild, tvi!! ). Då har du den IWC du vill ha, en jäkligt schysst Rolex, vilket jag inte tycker Hulken är, samt en ubercool Panna.
Detta är min spontana och högst subjektiva åsikt.
 

MånsT

Rolex
Möjligtvis att Rolex håller sina värden bättre än Pannan men fan vad trist att tänka så. SDn är given och Pannan är supersnygg så sälj Hulken och lägg till IWCn (hur cool är inte den?).
 

Khoma

Cartier
2-Faktor
Hade sålt Hulken. 372:an håller nog värde bra och SD är given enligt mig.
Tanken har slagit mig. Är en roligare och bredare samling. Men samtidigt så har Hulken stigit nästan 15' sedan jag köpte den och 372an har väl i princip stått still eventuellt minskat i värde...Vet att pengar inte är allt men...
 

Pantzar

Omega
Jag skulle sälja hulken, du har ju ändå kvar 116600 på dykarfronten som du även säger att du använt mycket ;) Jag tycker verkligen om IWC och roligt med något lite annorlunda :)
 

Khoma

Cartier
2-Faktor
Möjligtvis att Rolex håller sina värden bättre än Pannan men fan vad trist att tänka så. SDn är given och Pannan är supersnygg så sälj Hulken och lägg till IWCn (hur cool är inte den?).
Jo du har säkert rätt..
Skulle jag sälja Hulken här och nu så är det ungefär vad IWCn kostar som jag hittat...
 

Khoma

Cartier
2-Faktor
Personligen så skulle jag låta Hulken gå ( samt byta avatarbild, tvi!! ). Då har du den IWC du vill ha, en jäkligt schysst Rolex, vilket jag inte tycker Hulken är, samt en ubercool Panna.
Detta är min spontana och högst subjektiva åsikt.
Gillar du inte Roy Keane? :D Jo, jag är väldigt kluven. Sea Dwellern sitter säkert (Kanske pga nyhetens behag). Resterande hänger löst :)
 

rotvold

Friends of KS
Tycker faktiskt inte IWCn bräcker någon av dom tre du har idag, så jag hade haft kvar alla :)
PS. Byt inte profilbild, han är ju king!
 

MånsT

Rolex
Jo du har säkert rätt..
Skulle jag sälja Hulken här och nu så är det ungefär vad IWCn kostar som jag hittat...
I sådant fall förlorar du ju inte pengar utan det blir i princip bara ett byte av klocka! Hulken och SDn är lite för lika i mitt tycke, dessutom är Big Pilot en klassisk klocka den också.
 

Nicke L

Audemars
2-Faktor
I detta fallet faller valet (för mig) att släppa SD'n då den står sig mer anonym än de andra...sedan är det juh bara att köpa tillbaka när suget blir för stort längre fram ;-)
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Behåll Hulken! Den är ju mkt coolare o roligare än övriga dykare från Rolex. Sälj pannan :)
 

Ryttaren

Rolex
Klart du ska ha en Big Pilot! Om SDn används mest så bort med hulken eller pannan! Personligen hade jag sålt pannan.
 
Topp