• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tre variationer av Seammaster - lite nytt....

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har ju förstått att det är Omgea som är det the shit numera...och jag vill ju inte vara sämre. Besatt som man är så vill jag ju testa flera åt gången och i veckan brakade det loss lite med tre nytillskott. Det blev tre variationer av Omega Seamaster.




Från vänster till höger:

Omega Seamaster, rebuild av nytt och NOS. Trevlig beater som sitter grymt bra på min favvolänk 1171!





Omega Seamaster, vet inte vilken ref det är men jag vet att visare och tavla är bytta. Trevlig storlek och kul med lite färg till sommaren...typ. :)





Och sist men inte minst en Omega Seamaster Babyploprof. Fräsig...gör sig dessutom bra på Nato. Vad mer kan man önska...:D





All in all en okej klockvecka! Trevlig helg! :pirate:
 

Rille

Rolex
Allihopa är ju grymma!
Gillar verkligen den första, en sån måste testas. Blir sugen varje gång de dyker upp:D
 
1. Babyvarianten.
2. Den färgglada.
3. Nybygget.
Detta utifrån mitt estetiska sinne.
Hade nog satt #2 först om den haft svart bezelinlägg och vita visare. Jag tycker om boettformen. Runt 38 mm.?
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
1. Babyvarianten.
2. Den färgglada.
3. Nybygget.
Detta utifrån mitt estetiska sinne.
Hade nog satt #2 först om den haft svart bezelinlägg och vita visare. Jag tycker om boettformen. Runt 38 mm.?

Den färgglada ligger snarare på lite över 40mm...men vare sig den är bebisploppen känns överdrivet stora. Bärbara! :)
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Löjligt trevlig trio! Samtliga har sin charm, men skulle jag behöva välja en, vilket du inte behöver :) , skulle det bli sm 300, då den känns mest allround, med skön länk också. Grattis till alla tre! Får väl se vilken som får stanna längst ;-)

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Haha varför nöja sig med en. Kul! Gillar alla.

"Kul med färg till sommaren"
- Vågar du påstå att den är kvar tills dess..? :mrgreen:
 

plattfot

Rolex
Riktigt, riktigt bra - grattis!
166.0250 förtjänar dock ett rejält mesh istället för nylonband.

Edit: Seamastern på tropicbandet hade fått nya visare och tavla - är det originalkonfiguration eller vet du om den haft ett annat utseende från början? Kan vara en ref 166.088 (som dock hade andra visare och bara 120 m på tavlan.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Riktigt, riktigt bra - grattis!
166.0250 förtjänar dock ett rejält mesh istället för nylonband.

Edit: Seamastern på tropicbandet hade fått nya visare och tavla - är det originalkonfiguration eller vet du om den haft ett annat utseende från början? Kan vara en ref 166.088 (som dock hade andra visare och bara 120 m på tavlan.

Bebisploppen kommer få mesh, tänkte nosa rätt på ett...även om jag är svag för bagageband... ;)

Gällande den andra så har jag ingen aning, mer än att det är bytt. Så det du säger kan säkert stämma. Ska forska lite i det och se.

All input är välkommen!
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Super läckra! Grattis.
Jag kan tänka mig att slita vidare på " big crown" seamastern senare
/ j
 
Topp