• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tredje gången gillt, nu kör vi! (DD med ett GMT inslag)

VIlken skall jag bära till jobbet imorgon?

  • Day Date - man måste vara shef

    Röster: 37 61.7%
  • GMT - För den civiliserade skrivbordskrigaren

    Röster: 14 23.3%
  • Bär Seiko din idiot!

    Röster: 9 15.0%

  • Totala väljare
    60

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Snyggt!

Enklast med Nato (oklart om du gjorde så och att det alltså är att slå in öppna dörrar) är att först sätta fast bandstiften och sedan trä igenom bandet.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Klart som fan du ska rocka skiten ur Day Daten ett tag! Hoppas att den kommer fungerar klanderfritt ett par år framöver för dig nu :)

Ja nu får vi hoppas att aset tar sig igenom 3 dagars användande ;)

Ja, det var på tiden! Stort grattis, en stabil duo. :)
Byt tillbaka till länken på GMTn dock, den ska vara på ett rassligt Jubilee ;)


Rassligt jubilee i all ära, men är bara trött på det ;)

På med länken igen till GMT:n...mycket bättre!
Använd din DD som du varit utan så länge!

DD'n är på!

Grattis med ny gammalt! Det gillas med svenskt datum bra mycket bra! :)


Det blir lite mer personligt med svenskt datum faktiskt! Älskar det

Snygga klockor helt klart (tom. GMT:n som jag börjat gilla färgerna på). Men att sätta nato på en Rolex är som att plocka av originalfälgarna på en Porsche och klämma dit plåtfälgar.


Root Beer är lite speciell... Det tar sig tid att gilla färgerna ibland.
Plåtisar är ju rally, vad snackar du om? :woot:

Tack för bilder och underhållande läsning. Kan tänka mig det är spännande att vänta på dag/datumbyte nu för att se hur många dygn den hoppar fram ;)

Angående nato på GMT. Nej, det är ingen höjdare jämfört med länken och det borde haft gulddetaljer för att bättre passa klockan men skit i det, rätt trevligt med lite omväxling. Bär den till jobbet imorgon. :)


Det första jag kollade när jag vaknade var datumet, än så länge rätt!

DD´n utan tvekan efter denna väntan!
/j

Den är på! :D

Trevlig post, trevliga klockor, och slit DD'n med hälsan - den tål mer än vad du tror. Kanske inte om du typ jobbar i verkstad, men annars är det bara köra.
...och inga jävla NATO-band. Någonsin. På någon klocka.



Kör lite mekaniskt ibland men nu är det ganska lugnt med sånt så då går DD'n bra!
Lite nato får jag väl köra? Snälla? :rolleyes:

Är du säker på att det är måndag idag..........eller är det något vajsing med DDn igen?......äntligen har du den igen kul ser riktigt bra ut och nu skall du slippa behöva tänka mer på service hoppas vi :)


Du gav mig en mindre hjärtattack! Jag dubbelkollade minst 3 gånger innan jag konstaterade att du är ett arsel :D

Rolex Day Date ref nr. 1803, är min favorit här,så klart att du ska ha en :rolex: President till jobbet.....:)


1803 är magiskt!

Grattis! Fina klockor båda två. Natot matchar vridringen väldigt bra, men länk är alltid snyggast imho.


Länk är alltid bäst! Men lite omväxling får det bli ibland :)

Coola klockor båda två. Jag röstar för att du ska ta DD:n. Praktiskt då man ju är lite rådvill i vilken dag det är, så här efter alla ledigheter. Natot matchar urtavlan på GMT:n snyggt, och tanken är god. Men näää, nato går bort på den klockan.
På tal om president, din text fick mig att fundera på vilken klocka Obama bär. Någon som vet? Har sett nån bild där han bär en TAG heuer, men han kanske har fler...


Jag har sett Obama med någon guld dressare, har inte kollat noga vad det är för något...

läste 'gilt'....
fan vad jag har svårt för nato på allt som inte har fasta bandstift, spec. på en ''modern'' klocka. På med länken så har du en trevlig kombo :) Skönt med hjälpsamma kamrater, DDn ser fin ut!


Tänk om det hade varit gilt! :woot:
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Tyg eller guld? Runka eller knulla? Valet är enkelt...
Lite egentid är aldrig fel ;)

DD i morgon! Ska du inte ha en rasslig jubilee så ska du ha ett mockaband till din rootbeer:) grattis till två vackra klockor och många års samlande framför dig.


Mocka vore något... Rassligt jubilee är magiskt dock

Förstår inte frågan, men svarar givetvis DD!
Den är du så värd, just nu.....


Onödig fråga kanske? ;)

Klart du ska köra DD. Personligen förstår jag inte grejen med NATO alls om jag ska vara ärlig. Gillar dock färgkombinationen på din rootber med det bruna.


Inte jag heller om jag ska vara ärlig. Men tyckte att det var värt ett försök iallafall!

Grattis grattis! Root beer såg bra ut på brunt Natoband men passar nog bättre på ett brunt perlon :)


Perlon hade kanske inte varit helt fel ;)

-DD guld, varför?
-För att du kan... Behöver inte vara svårare än så.

Kör hårt och visa vart skåpet skall stå.


Exakt så ska man tänka! :D

Snyggt!

Enklast med Nato (oklart om du gjorde så och att det alltså är att slå in öppna dörrar) är att först sätta fast bandstiften och sedan trä igenom bandet.


Jag körde med bandet på när jag gjorde det, får testa sådär nästa gång!
Samt köpa mig riktiga verktyg för bandstift...
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Bild bevis på vilken klocka det blev till jobbet idag!
Passar dock ej så bra till DD.... Tror faktiskt en GMT på Nato kör sig bra här ;)
20150106_074534.jpg
2015-01-06 08.47.02.jpg
 
Topp