• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tressa

Violen

Basic
Är det någon här som kan hjälpa mig att identifiera denna klockan
Allt jag vet är att den är ifrån min mormor
Kanske någon som kan säga på ett ungefär vad värdet är på den
Tack på förhand

Bilagor

• Screenshot_20200304_134030_com.android.gallery3d.jpg
    Screenshot_20200304_134030_com.android.gallery3d.jpg
    206.9 KB · Visningar: 4
Jag vet inget egentligen, men det verkar vara ett litet och ganska okänt märke, och rätt kortlivat (för att vara en klocktillverkare). Lite sökning fick fram det här, enligt en säljare på eBay:

The Tressa Watch Co. was located on Rue de la Gare 14 2502 Biel/Bienne (Kanton Bern, Switzerland) and existed from 25.04.1966 up to 04.03.1987. The assets of the company were bought by Rado Watch Co. Ltd. Purpose of business had been production and wholesaling of watches, movements and accessories, they had a basic capital of 500.000 CHF, so they hadn´t been a giant in Swiss watch production.

Jag skulle gissa att den där är från 70-talet. Värdet är svårt att säga, skicket spelar stor roll. Googlar man runt lite så verkar det kunna ligga på allt från ett par hundra till ett par tusen, beroende på modell och skick.

Oh tusen tack för svaret
Ja jag har försökt att söka på nätet också men inte funnit så mycket info.
Okay, då vet jag ungefär iaf när den är tillverkad
Tack återigen för svar

Jag vet inget egentligen, men det verkar vara ett litet och ganska okänt märke, och rätt kortlivat (för att vara en klocktillverkare). Lite sökning fick fram det här, enligt en säljare på eBay:

The Tressa Watch Co. was located on Rue de la Gare 14 2502 Biel/Bienne (Kanton Bern, Switzerland) and existed from 25.04.1966 up to 04.03.1987. The assets of the company were bought by Rado Watch Co. Ltd. Purpose of business had been production and wholesaling of watches, movements and accessories, they had a basic capital of 500.000 CHF, so they hadn´t been a giant in Swiss watch production.

Jag skulle gissa att den där är från 70-talet. Värdet är svårt att säga, skicket spelar stor roll. Googlar man runt lite så verkar det kunna ligga på allt från ett par hundra till ett par tusen, beroende på modell och skick.

Jag tycker att dom gamla Tressaklockorna är störtsköna!
39544A9E-6F09-4978-BA8C-4FEF2889651F.jpeg

Tillbaka
Topp