• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Trevlig vintage till min fru

GurraG

Cartier
Skulle vilja hitta en trevlig mekanisk klocka till min fru. Tycker det är snyggt med lite over-sized på tjejer så typ 36-38mm, vilket passar perfekt med vintage herrklockor.

Tänker mig något likande en Rolex Datejust men är inte beredd att lägga dom pengarna (än) eftersom hon inte delar mitt intresse. Helst automat, gärna på stållänk.

Är det någon som har några bra tips på modeller som kan passa? Har lite svårt att hitta bra sökningar på eBay etc.

Tack på förhand!
 

antikmartin

Cartier
2-Faktor
Tudor daydate är ju det mest liknande och från samma företagsgrupp. Du borde hitta en till under halva priset mot DateJust.
Annars brukar Breitling Callisto /Chrono callisto / J-class
och omega constellation 00-tal och framåt liksom diverse Cartier modeller vara populära bland tjejer.
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Ska du upp och röra dig i 36mm kanske en DS kan vara något? Finns med en rad olika tavlor. Stållänk är svårare, originalen är dyra men det finns icke-original som passar. :)

E48E7D92-CEBA-491E-AB2F-B176F0231083.jpeg
 
Topp