• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Trillade in lite mögel

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
En liten tropical låtsasexplorer och den riktiga Submersiblen. Nu är frågan bara vad jag skall ha dem till...

uJciMqb.jpg


nM4tgya.jpg


bAtPdgF.jpg
 

jabla

Sarlacc
Trevliga, förstår varför du köpte dem men vad du skall ha dem till kan jag inte hjäpa dig med :)
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Vilka trevliga bekantskaper, grattis till två spännande klockor! Gillar speciellt Crotonen, saftig boett, stöddiga visare och en tavla som vittnar om ett hårt och ärligt liv...:)
 

hans

Petrus Kenicius
Du är outtröttlig när det gäller mögel. :) Ska du putsa på någon av dom?
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Grattis till sköna klockor! Skulle helt klart välja de framför Tanken, men så är jag kanske ingen gentleman heller :)

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Kul med namnet "Croton Nivada Grenchen". Jag har trott att de antingen döptes till Croton eller Nivada Grenchen och att Croton var för den amerikanska marknaden men - se där så fel man kan ha :)
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Kul med namnet "Croton Nivada Grenchen". Jag har trott att de antingen döptes till Croton eller Nivada Grenchen och att Croton var för den amerikanska marknaden men - se där så fel man kan ha :)
Det är lite rörigt minst sagt, tyvärr kan jag för lite för att reda ut begreppen...:)
När ska du, NiklasArvid och Ariste anordna en kurs i mögelhandel?
Vem är er kran? Bukten enbart?
Jag sätter +1 på NiklasArvids inlägg och håler likt honom till på eBay och Tradera plus en del byteshandel med en och annan klocknörd. Har varken kontakter, uppslag eller tid för att regga mig på auktionssajter eller forum nationellt och globalt för att göra fynd även om det lockar.
Ett visst chanstagande hör till tycker jag när det gäller handel av mögel, dåliga bilder är en utmaning och att fråga ger visshet. :)
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Väcker liv i denna tråd...

Jag slog till på Crotonen i våras. Idag har den stannat ett par gånger, tyvärr. Vad skall man göra. Tycker om den väldigt mycket.

Är det lönt att serva den tror ni? Var beger man sig? Internt till en KS-urmakare (typ Minuteman ) eller skall man söka externt.
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Klart du ska serva den om du tycker om den! Jag blir också glad när den dyker upp i Dagens vintage; rå och sofistikerad på samma gång. Finns det inte någon urmakare för äldre ur vid Davidshallstorg i Malmö? Här i Stockholm finns ju Farfars klocka som tar emot per post om jag förstått det rätt. Annars har du ju McGyver i dina hoods!
 
Topp