• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Triss i vintage (på perlon)

aljung

Silver
2-Faktor
Drog upp/skakade igång mina tre vintage-ur för att kolla hur de håller tiden. Passade då även på att sätta på nya band på dem allihop, blev tre stycken NOS Eluit perlonband. Så här ser de ut iaf. Från vänster till höger: Tärnan Automatic (70-tal), Timex Automatic (60-tal) och manuell guldklocka Atira? (??-tal).

DLi3A0G.jpg

q58mCK1.jpg

Ber om ursäkt för dåliga iPhonebilder och tråkig bakgrund (är på jobbet)

//Andreas

Ska ha dig åtanke om jag ska sälja den, gillar den dock väldigt mycket för tillfället. Är ett bra komplement till min nyare Tärnan Oceanographer.

Hoppas du vet att gamla Tärnan och nyare Tärnan inte har nåt sammanhang . Nyare tärnan har bara lånat sitt namn från dom gamla klockorna . Men vad gör det fina är dom ändå .

Snygg trio och bilderna var en eye opener, måste skaffa perlon och du får gärna tipsa om inköpsställe!

Din Timex har skönt clean tavla...

Tack! Köpte ett på clas ohlson först (bara för att prova) och jag gillade känslan. Hittade dessa NOS på Tradera för ofattbara 29:- styck + 6:- frakt. Har sett liknande gå på minst det femdubbla på ebay.

Timexen är faktiskt i fint skick för sin ålder, tror inte den är renoverad.

Edit:
Här är en länk till den gamla annonsen. http://www.tradera.com/blatt-perlonband-18-mm-nos-auktion_191502_188919418

Verkar inte som att säljaren har några fler band till salu för tillfället.

Tack! Köpte ett på clas ohlson först (bara för att prova) och jag gillade känslan. Hittade dessa NOS på Tradera för ofattbara 29:- styck + 6:- frakt. Har sett liknande gå på minst det femdubbla på ebay.

Edit:
Här är en länk till den gamla annonsen. http://www.tradera.com/blatt-perlonband-18-mm-nos-auktion_191502_188919418

Tackar, han verkar ha lagt upp några band nu plus en vansinnigt fin Breitling-tallrik. :)

Edit:

Tack för tipset! Han hade ett grått NOS 18 mm som jag fick hem för 35 kronor! :)

Tillbaka
Topp