• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Trollskogen / TKVF

David

Bödeln
Smidig affär gällande två Rolex, efter snabb mailväxling och en träff i Göteborg fanns pengarna på kontot.
 

BME

Cartier
Sålt en SKX009 till herrn för en bråkdel av priset jämfört med rollarna men det gick supersmidigt och vill ni göra affär med TKVF kan ni känna er trygga. :)
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Sorry TKVF men nu är det dags att förklara sig.

Jag är den första att göra avbön om jag missuppfattat situationen fel. Väntar gärna på din förklaring i så fall.

Du har sålt en klocka till en god vän till en av KS äldsta medlemmar. I den försäljningen, som skedde i juni, skulle allt som följde med från AD följa med i köpet. Köparen har betalt klockan men du har fortfarande inte skickat honom box/cert m.m. Och vi är ju för fan snart i oktober.

Enligt utsago idel bortförklaringar från ditt håll. Bristande mobiltäckning och annat trams.

Du behöver förklara dig eller ta ditt ansvar.
 

Karlsson

Panerai
Jag är köparen som ovanstående inlägg handlar om och jag ska kortfattat beskriva min upplevelse av den här affären.

Innan affären genomfördes fick jag mycket gott intryck. Träffades i mitten av juni f2f efter en bilresa till Göteborg för att hämta klockan.
Kontant betalning gällde mot "allt som kom med vid nyköp". Då referenserna såg kanon ut och eftersom säljaren är väl bevandrad på forumet med många inlägg så såg jag inget suspekt med att tillbehören till klockan var i ett bankfack och skulle skickas upp helgen efter(runt midsommar).

Dagarna gick, veckorna gick, posten hade tydligen slarvat och även månader gick... Ett fåtal korta, nonchalanta svar per sms kom efter en rad meddelanden från mig här på forumet och via telefon. Säljaren kontaktade alltså aldrig mig utan att jag hörde av mig först.

Fick lådan för ca 3 veckor sedan. 2 månader sent. Certet saknas.

Jag hörde av mig till några bekanta här på forumet om min situation då jag har få inlägg och vill inte outa en veteran. Fick till slut kontakt med säljaren som skulle ordna certet.

Idag(24/9) har certet slutligen kommit. Mer än 3 månader efter att affären gjordes upp.

Har gjort en handfull affärer via klocksnack och detta är första gången jag varit missnöjd. Det var förmodligen sista gången jag var så pass naiv att lita på en främling i den här typen av affär, oavsett antal inlägg.

Jag har en grym klocka på handleden med alla tillbehör till slut. Men jag gör inte affär med TKVF igen.



PS. Det känns riktigt pissigt att behöva lämna ett sånt här omdöme. Ds
 

Ricrob

Patek
PS. Det känns riktigt pissigt att behöva lämna ett sånt här omdöme. Ds
Hej! Så ska du inte känna, TKVF har uppenbarligen haft mer än gott om tid att göra rätt för sig och det även efter kraftiga påtryckningar av ett flertal medlemmar.
Det är jättebra att du berättar vad som hänt, vad vore annars meningen med den här forumdelen, om alla bara skrev bra saker och höll inne med dåliga? Hur hade det t.ex. känts för dig om du nu i efterhand fått höra att TKVF gjort liknande saker före er affär men att ingen vågat/velat säga ngt för att inte vara taskig?

Skönt att du fått alla prylar till slut iaf!

/R
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Även jag köpte en Modalo Winder.

Bra kommunikation, trevlig och punktlig.
Tack för en snabb och smidig affär!
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
För allas information så är TKVF avstängd från Köp/Sälj. Detta då TKVF konsekvent vägrat att kommentera affären som nämns ovan eller velat bemöda sig med att ge sin sida av saken trots att vi från forumledningen vid upprepade tillfällen bett honom om detta. Vårt beslut är därför att TKVF inte längre är välkommen att göra affärer på Klocksnacks annonssida.
 

GRONK

Cartier
Ingen kille att lite på! Varit med i två passarounds på forumet där han har tagit klockorna och inte kommunicerat med resterande medlemmar i tråden. Skulle inte lite på denna snubben en sekund! Tråkigt att man inte kan lita på folk. Hoppas verkligen på en ordentlig ursäkt så jag kan ta bort detta inlägget! Bad guy!
 
Topp